Nieuwe Defender van JLR komt uit Slowakije

Jaguar Land Rover gaat de nieuwe versie van de Defender niet bouwen in een van haar Britse fabrieken maar in de eind vorig jaar geopende vestiging in Nitra in Slowakije.

Nieuwe Defender van JLR komt uit Slowakije

De oude Defender kwam 67 jaar lang uit de Land Rover fabriek in Solihull bij Birmingham. Daar zijn er sinds 1948 meer dan twee miljoen van de band gerold tot de aloude Defender drie jaar geleden uit productie werd genomen. JLR meldt de teleurgestelde Britten dat de motoren voor de nieuwe 4×4 nog wel in Wolverhampton gemaakt zullen worden.

De geheel vernieuwde versie van de Defender is bijna uitgetest en zou ergens volgend jaar in de showroom moeten staan. “Eigenlijk geloofde niemand meer dat JLR de Defender in ons land zou bouwen, zeker gezien het feit dat ze meer dan 1,2 miljard euro in Slowakije hebben geïnvesteerd,’’ zegt redacteur James Attwood van Autoweek tegen de BBC.

Overigens is de schatrijke Britse zakenman Jim Ratcliffe al een eind gevorderd met zijn plannen om de oude Defender nieuw leven in te blazen. In maart werd bekend dat hij al een contract heeft getekend met BMW voor de levering van motoren.

Nieuwe Defender van JLR komt uit Slowakije - Automobielmanagement.nl

Nieuwe Defender van JLR komt uit Slowakije

Jaguar Land Rover gaat de nieuwe versie van de Defender niet bouwen in een van haar Britse fabrieken maar in de eind vorig jaar geopende vestiging in Nitra in Slowakije.

Nieuwe Defender van JLR komt uit Slowakije

De oude Defender kwam 67 jaar lang uit de Land Rover fabriek in Solihull bij Birmingham. Daar zijn er sinds 1948 meer dan twee miljoen van de band gerold tot de aloude Defender drie jaar geleden uit productie werd genomen. JLR meldt de teleurgestelde Britten dat de motoren voor de nieuwe 4×4 nog wel in Wolverhampton gemaakt zullen worden.

De geheel vernieuwde versie van de Defender is bijna uitgetest en zou ergens volgend jaar in de showroom moeten staan. “Eigenlijk geloofde niemand meer dat JLR de Defender in ons land zou bouwen, zeker gezien het feit dat ze meer dan 1,2 miljard euro in Slowakije hebben geïnvesteerd,’’ zegt redacteur James Attwood van Autoweek tegen de BBC.

Overigens is de schatrijke Britse zakenman Jim Ratcliffe al een eind gevorderd met zijn plannen om de oude Defender nieuw leven in te blazen. In maart werd bekend dat hij al een contract heeft getekend met BMW voor de levering van motoren.