Mercedes-Benz heeft de EQC zonder al te veel aanpassingen geïntegreerd in het huidige productieproces in Bremen. De EQC rolt dus van dezelfde productieband als de C-Klasse sedan, C-Klasse estate, de GLC en GLC Coupé. De batterij van de EQC komt uit de recent uitgebreide accufabriek van Mercedes-Benz in Kamenz, nabij Dresden.

Hyundai verkort laadtijd Kona Electric

De Kona Electric heeft Hyundai geen windeieren gelegd. Mede dankzij de gunstige 4% bijtelling voor de zakelijke rijder is de auto niet aan te slepen. Nog geen jaar na zijn introductie presenteert Hyundai de eerste updates voor het model, waaronder een nieuw 11 kW 3-fase laadsysteem.

Dankzij het nieuwe 3-fase laadsysteem wordt de laadtijd bij openbare 3-fase AC-laadstations tot 30% gereduceerd. De actieradius van het 48 kWh accupakket bedraagt nog steeds 480 kilometer. Via de nieuwe Blue Link-app kan de bestuurder een laadperiode of een timer voor het opladen instellen.

Eerste ID-model van Volkswagen heet ID.3

Volkswagen maakt wereldkundig dat het eerste ID-model de naam ID.3 krijgt. Bovendien opent Volkswagen de orderboeken van het model. Een pre-order plaatsen kost 1.000 euro.

Waarom de naam ID.3? Het cijfer maakt volgens Volkswagen duidelijk dat de ID.3 een compacte hatchback is. Bovendien is de ID.3 na de Kever en Golf het derde belangrijkste Volkswagen-model in de geschiedenis van Volkswagen. In navolging van de ID.3 introduceert Volkswagen in de toekomst productieversies van de ID. CROZZ, ID. VIZZION and ID. ROOMZZ. Deze modellen krijgen volgens Volkswagen ook een cijfer in de naam.

Elektrische Mercedes-benz eVito nu te koop vanaf 46.720 euro

Emissievrij bestellingen afleveren komt eraan! Het beleid van steeds meer steden is erop gericht. Mercedes-Benz geeft antwoord met de eVito. Vanaf juli 2019 staat deze elektrisch aangedreven bus bij de dealers.

De eVito van Mercedes-Benz is uitgerust met een 41,4 kWh sterk accupakket, waarmee hij een actieradius heeft van 149-160 km volgens de NEDC-testmethodiek. Het accupakket bevindt zich onder de laadvloer en gaat niet ten koste van de laadruimte. De eVito is in zes uur weer opgeladen.

Compacte elektrische Honda heet ‘Honda e’

Het hoge woord is eruit: de volledig elektrische, compacte hatchback van Honda krijgt de doeltreffende naam Honda e. Tot op heden hebben al meer dan 22.000 Europeanen hun interesse uitgesproken in het model.

De naam Honda e is lekker doeltreffend en bovendien gelinkt aan de Honda E Prototype die afgelopen maart op de Autosalon van Genève werd voorgesteld. De productieversie wijkt qua styling nauwelijks af van dit studiemodel. Reken dus op hippe retro styling.

Bron: ZERauto