Maserati werkt aan eigen ‘EV-sound’

Ook Maserati moet eraan geloven: elektrificatie. Het merk is gestart met het testen van de nieuwe, volledig elektrische aandrijflijnen die we in de toekomstige modellen van het merk gaan tegenkomen. Een eigen ‘sound’ moet de petrolhead in de Maserati-koper ook in het elektrische tijdperk over de streep trekken.

Er zijn al enkele experimentele auto’s gebouwd met de nieuwe, 100 procent elektrische aandrijflijn die door het merk zelf in het nieuwe Innovation Lab in Modena is ontwikkeld. Tijdens die ontwikkeling hebben de engineers ook gewerkt aan een eigen ‘Maserati-geluid’ voor de elektromotor. “De nieuwe generatie volledig elektrische modellen krijgt een opvallend, herkenbaar geluid; een unieke eigenschap die eerder ook de Maserati-modellen met conventionele verbrandingsmotoren kenmerkte,” laat het bedrijf weten.

Plug-in hybride en EV

Volgens het vijfjarenplan van FCA uit 2018 zijn er plannen om in totaal voor Maserati 8 plug-in hybrides en 4 elektrische auto’s op de markt te brengen. De nieuwe Alfieri, die eind 2020 gepland staat, wordt als plug-in hybrid geleverd en als eerste ook met een elektrische aandrijflijn. Dat is tevens het omslagpunt voor de Italiaanse autobouwer: vanaf dan zijn alle modellen beschikbaar als full-EV. De nieuwe Maserati GranTurismo en GranCabrio worden de eerste auto’s van het merk met een elektrische aandrijflijn die in de fabriek in Turijn gebouwd gaan worden. In 2023 moet het gehele productaanbod zijn vernieuwd.

Maserati werkt aan eigen ‘EV-sound’ - Automobielmanagement.nl

Maserati werkt aan eigen ‘EV-sound’

Ook Maserati moet eraan geloven: elektrificatie. Het merk is gestart met het testen van de nieuwe, volledig elektrische aandrijflijnen die we in de toekomstige modellen van het merk gaan tegenkomen. Een eigen ‘sound’ moet de petrolhead in de Maserati-koper ook in het elektrische tijdperk over de streep trekken.

Er zijn al enkele experimentele auto’s gebouwd met de nieuwe, 100 procent elektrische aandrijflijn die door het merk zelf in het nieuwe Innovation Lab in Modena is ontwikkeld. Tijdens die ontwikkeling hebben de engineers ook gewerkt aan een eigen ‘Maserati-geluid’ voor de elektromotor. “De nieuwe generatie volledig elektrische modellen krijgt een opvallend, herkenbaar geluid; een unieke eigenschap die eerder ook de Maserati-modellen met conventionele verbrandingsmotoren kenmerkte,” laat het bedrijf weten.

Plug-in hybride en EV

Volgens het vijfjarenplan van FCA uit 2018 zijn er plannen om in totaal voor Maserati 8 plug-in hybrides en 4 elektrische auto’s op de markt te brengen. De nieuwe Alfieri, die eind 2020 gepland staat, wordt als plug-in hybrid geleverd en als eerste ook met een elektrische aandrijflijn. Dat is tevens het omslagpunt voor de Italiaanse autobouwer: vanaf dan zijn alle modellen beschikbaar als full-EV. De nieuwe Maserati GranTurismo en GranCabrio worden de eerste auto’s van het merk met een elektrische aandrijflijn die in de fabriek in Turijn gebouwd gaan worden. In 2023 moet het gehele productaanbod zijn vernieuwd.