Topman Wonhong Cho: ‘Met IONIQ verandert de manier waarop wij naar elektrische voertuigen kijken door het conventionele denken te overstijgen. We bieden geïndividualiseerde elektrische ervaringen die geïntegreerd zijn in een milieubewuste en een connected levensstijl.’
De IONIQ 5 is het eerste model dat later dit jaar gelanceerd wordt. Het betreft een middelgrote CUV die gebaseerd is op de 45 Concept EV. In 2022 volgt de IONIQ 6. Dit wordt een sportsedan op basis van de Hyundai Concept EV Prophecy die afgelopen maart onthuld werd. De IONIQ 7 wordt een grote CUV die in 2023 zijn opwachting maakt.
E-GMP-platform
De IONIQ-modellen worden gebouwd op het Electric Global Modular Platform (E-GMP). Ze krijgen een actieradius van ten minste 450 km, terwijl de batterij in 20 minuten kan worden opgeladen. Het E-GMP-platform biedt ook mogelijkheid om het interieur in te richten als een ‘smart living room’, met uitgebreid verstelbare stoelen en draadloze connectiviteit.
Strategy 2025
Hyundai Motor Group kondigde onlangs aan dat het streeft naar 1 miljoen verkochte BEV’s in 2025 en een marktaandeel van 10 procent om marktleider te worden op het gebied van elektrisch aangedreven voertuigen. Volgens het plan ‘Strategy 2025’ wil Hyundai tegen 2025 ook zijn uitgegroeid tot derde grootste fabrikant van milieuvriendelijke auto’s, met een jaarverkoop van 560.000 BEV’s bovenop de waterstofaangedreven FCEV’s.
[…] Als CCO wordt Donckerwolke verantwoordelijk voor het design bij IONIQ dat recent als apart EV-merk is gelanceerd. […]