Renault bouwt ZOE om naar bestelversie

In navolging van Kia, dat de e-Soul flexibel kan ombouwen naar de e-Soul Cargo, introduceert Renault een bestelversie van de elektrische ZOE. Om het verschil te benadrukken met de normale uitvoering krijgt ook de ZOE de toevoeging Cargo. En net als de e-Soul Cargo is de ZOE Cargo goed voor een laadruimte van ongeveer één kubieke meter.

De ombouw gebeurt achteraf en de ombouwpakketten kunnen bij elke Renault-dealer besteld en gemonteerd worden. De achterbank en de gordels worden dan vervangen door een bagagevloer en een kopschot inclusief een scheidingsrek. Hierdoor ontstaat een afgesloten laadruimte met een inhoud van een kuub. De ombouw naar Cargo is ook mogelijk voor een bestaande ZOE en kan bovendien ongedaan worden gemaakt om de auto terug in originele staat te brengen.

Met de Renault ZOE Cargo denkt het merk een aantrekkelijk alternatief te bieden naast de bestaande, 100 procent elektrische bedrijfswagens van het merk en ‘het antwoord op de snel veranderende, stedelijke mobiliteit’. De actieradius van de ZOE Cargo is 395 km (WLTP). Opladen kan altijd op het maximaal beschikbare vermogen van het laadpunt.

Renault bouwt ZOE om naar bestelversie - Automobielmanagement.nl

Renault bouwt ZOE om naar bestelversie

In navolging van Kia, dat de e-Soul flexibel kan ombouwen naar de e-Soul Cargo, introduceert Renault een bestelversie van de elektrische ZOE. Om het verschil te benadrukken met de normale uitvoering krijgt ook de ZOE de toevoeging Cargo. En net als de e-Soul Cargo is de ZOE Cargo goed voor een laadruimte van ongeveer één kubieke meter.

De ombouw gebeurt achteraf en de ombouwpakketten kunnen bij elke Renault-dealer besteld en gemonteerd worden. De achterbank en de gordels worden dan vervangen door een bagagevloer en een kopschot inclusief een scheidingsrek. Hierdoor ontstaat een afgesloten laadruimte met een inhoud van een kuub. De ombouw naar Cargo is ook mogelijk voor een bestaande ZOE en kan bovendien ongedaan worden gemaakt om de auto terug in originele staat te brengen.

Met de Renault ZOE Cargo denkt het merk een aantrekkelijk alternatief te bieden naast de bestaande, 100 procent elektrische bedrijfswagens van het merk en ‘het antwoord op de snel veranderende, stedelijke mobiliteit’. De actieradius van de ZOE Cargo is 395 km (WLTP). Opladen kan altijd op het maximaal beschikbare vermogen van het laadpunt.