De Spring Electric moet de goedkoopste elektrisch aangedreven stadsauto op de markt worden. Om dat doel te bereiken monteert de fabrikant onder meer een eenvoudige elektromotor met ‘een geruststellende actieradius’ van 230 km (WLTP). De 33 kW (44pk/125Nm) sterke elektrische motor is gekoppeld aan een batterij van 26,8 kWh. De auto is speciaal ontwikkeld voor gebruik in de stad en op ‘landwegen’ dankzij zijn ‘grote bodemvrijheid en uitgebalanceerde rijgedrag’. Over gebruik op de snelweg rept Dacia niet.

Geen kleintje

Alhoewel de auto vooral is gericht op stadsgebruik is het op het oog geen kleintje geworden. Toch zijn de buitenmaten bescheiden: 3,73 m lang, 1,62 m breed (exclusief spiegels) en 1,49 m hoog. Binnen is er plaats voor vier passagiers. De bagageruimte heeft een inhoud van 300 liter, met de achterbank neergeklapt is dat 600 liter.

Drie versies

De productieversie van de Spring Electric wordt leverbaar in drie versies: een reguliere versie, een versie die geschikt is voor de deelautomarkt en een bedrijfswagenversie, de ‘Cargo’. Bestellingen gaan in het voorjaar van 2021 van start met een eenvoudig aanbod: in de aankoopprijs is een batterij inbegrepen en er zijn twee uitrustingsniveaus.