Ineos wil te zijner tijd ook een batterij-elektrische versie van de Grenadier op de markt brengen maar denkt dat batterijen niet voldoende kracht leveren om goed te kunnen rijden op het platteland. De 4×4 is sterk gericht op gebruik in het platteland, maar de electriciteitsvoorziening laat daar vaak veel te wensen over. Daarom gaat het miljardenbedrijf van de schatrijke Brit Sir Jim Ratcliffe, geestelijke vader van de Grenadier, met Hyundai een ‘betrouwbare beschikbaarheid van waterstof in Europa’ ontwikkelen.

Daimler

Ineos Automotive hoopt de eerste Grenadiers in 2022 van de band te laten rollen. Dat gebeurt zo goed als zeker in een fabriek van Daimler in het Oost-Franse Hambach. Daar wordt nu nog een versie van de Smart gebouwd maar daar houdt Daimler binnenkort mee op. Ineos heeft eind vorige week meegedeeld dat de koop van de fabriek zo goed als rond is. Hoeveel van de 1.600 huidige werknemers in de fabriek kunnen blijven werken is nog niet uitgewerkt.