De Spring is leverbaar in drie varianten: een consumentenversie, een Business-editie en de Spring Cargo. De consumentenversie kan worden besteld vanaf 1 april. Met de Business-editie richt het merk zich op ‘professionals’ en deelautodiensten. Halverwege dit jaar is ook deze versie te bestellen. De Spring Cargo is de bedrijfswagenversie, dus zonder achterbank maar wel met een laadruimte van 1.100 liter en 325 kg laadgewicht. ‘Ideaal als alternatief voor een elektrische bedrijfswagen voor bijvoorbeeld bezorgdiensten’, aldus Dacia. De Cargo is leverbaar vanaf begin 2022 waarbij Dacia aangeeft dat de mogelijkheden voor de Nederlandse markt nog onderzocht worden.
Geen gedoe
Vice President Mihai Bordeanu liet eerder aan AM weten dat hij de stap naar elektrische mobiliteit ook bij een merk als Dacia als een logische ontwikkeling ziet. Nieuwe en zinvolle technologie past bij het DNA van het merk. “Vergeet niet: de markt ontwikkelt zich op een heel bijzondere manier. Niet zoals andere trends met gestage groei, maar eerder met een verdubbeling.” Met zo’n exponentiële groei gaat het uitzonderlijk snel. “Onze doelgroepen zijn rijders en rijdsters die het ‘geen gedoe’ karakter van dit merk zoeken. Maar tegelijkertijd zien ze het belang van de grote stap in duurzaamheid die de Spring nu dus biedt.”