Komst Grenadier verder vertraagd

De lancering van de Ineos Grenadier is verder verschoven naar de zomer van volgend jaar. Dat is volgens CEO Dirk Heilmann nodig om geen enkel risico te nemen: “We krijgen maar één kans om dit goed te doen en de kwaliteit en prestatiedoelen voor de Grenadier blijven het belangrijkste. We gaan er niet de kantjes aflopen.’’

Ineos Automotive laat de komende tijd meer dan 130 zogenaamde tweede-fase prototypes van de Grenadier onder de meest extreme omstandigheden testen. Die auto’s moeten daarbij gezamenlijk rond de 1,8 miljoen kilometer afleggen in onder meer Scandinavië, het Midden-Oosten en het binnenland van de Verenigde Staten.

Defender

De Grenadier, die door eigenaar Jim Ratcliffe van Ineos wordt neergezet als een nieuwe versie van de originele Land Rover Defender, wordt gebouwd in een vroegere fabriek van Mercedes en Smart in het Oost-Franse Hambach. De 4×4 wordt aangedreven door een drieliter motor van BMW. Volgens Ineos hebben zich al 17.000 enthousiastelingen laten registreren als potentiële kopers. Zij moeten straks naar verwachting vanaf zo’n 60.000 euro neertellen voor de Grenadier.

Lees ook:
Ineos Grenadier komt later

Komst Grenadier verder vertraagd - Automobielmanagement.nl

Komst Grenadier verder vertraagd

De lancering van de Ineos Grenadier is verder verschoven naar de zomer van volgend jaar. Dat is volgens CEO Dirk Heilmann nodig om geen enkel risico te nemen: “We krijgen maar één kans om dit goed te doen en de kwaliteit en prestatiedoelen voor de Grenadier blijven het belangrijkste. We gaan er niet de kantjes aflopen.’’

Ineos Automotive laat de komende tijd meer dan 130 zogenaamde tweede-fase prototypes van de Grenadier onder de meest extreme omstandigheden testen. Die auto’s moeten daarbij gezamenlijk rond de 1,8 miljoen kilometer afleggen in onder meer Scandinavië, het Midden-Oosten en het binnenland van de Verenigde Staten.

Defender

De Grenadier, die door eigenaar Jim Ratcliffe van Ineos wordt neergezet als een nieuwe versie van de originele Land Rover Defender, wordt gebouwd in een vroegere fabriek van Mercedes en Smart in het Oost-Franse Hambach. De 4×4 wordt aangedreven door een drieliter motor van BMW. Volgens Ineos hebben zich al 17.000 enthousiastelingen laten registreren als potentiële kopers. Zij moeten straks naar verwachting vanaf zo’n 60.000 euro neertellen voor de Grenadier.

Lees ook:
Ineos Grenadier komt later