Thomas Schäfer: ‘VW Group’s middenklassemerken zullen meer op elkaar gaan lijken’

De belangrijkste middenklassemerken van de Volkswagen Group zullen meer onderdelen en fabrieken delen om de efficiëntie te verhogen, terwijl de autoproducent de winstgevendheid in het meer betaalbare segment van zijn portfolio wil verhogen.

Om de merken VW, Seat en Skoda van elkaar te onderscheiden, zal VW Group de nadruk leggen op individueel design, aldus Thomas Schäfer, hoofd van de volumemerken van de groep, dit meldt Automotive News Europe.

Geworsteld

Het bedrijf heeft lang geworsteld om de complexiteit van meerdere motor- en uitrustingsvarianten in zijn aanbod aan te kunnen. “In het verleden verspilden we te veel tijd door met elkaar bezig te zijn,” zei Schäfer. “De concurrentie staat buiten, niet binnen het bedrijf.”

80 procent

De middenklassemodellen zijn goed voor ongeveer 80 procent van VW’s wereldwijde leveringen, waardoor ze “de kern van het bedrijf” vormen, aldus Schäfer. Thomas Schäfer werd op 1 juli hoofd van het VW-merk, toen hij ook de algehele leiding kreeg over de middenklasse merken van de VW-groep.

Lees ook:
Skoda Auto benoemt Thomas Schäfer tot voorzitter Raad van Toezicht

Thomas Schäfer: ‘VW Group’s middenklassemerken zullen meer op elkaar gaan lijken’ - Automobielmanagement.nl

Thomas Schäfer: ‘VW Group’s middenklassemerken zullen meer op elkaar gaan lijken’

De belangrijkste middenklassemerken van de Volkswagen Group zullen meer onderdelen en fabrieken delen om de efficiëntie te verhogen, terwijl de autoproducent de winstgevendheid in het meer betaalbare segment van zijn portfolio wil verhogen.

Om de merken VW, Seat en Skoda van elkaar te onderscheiden, zal VW Group de nadruk leggen op individueel design, aldus Thomas Schäfer, hoofd van de volumemerken van de groep, dit meldt Automotive News Europe.

Geworsteld

Het bedrijf heeft lang geworsteld om de complexiteit van meerdere motor- en uitrustingsvarianten in zijn aanbod aan te kunnen. “In het verleden verspilden we te veel tijd door met elkaar bezig te zijn,” zei Schäfer. “De concurrentie staat buiten, niet binnen het bedrijf.”

80 procent

De middenklassemodellen zijn goed voor ongeveer 80 procent van VW’s wereldwijde leveringen, waardoor ze “de kern van het bedrijf” vormen, aldus Schäfer. Thomas Schäfer werd op 1 juli hoofd van het VW-merk, toen hij ook de algehele leiding kreeg over de middenklasse merken van de VW-groep.

Lees ook:
Skoda Auto benoemt Thomas Schäfer tot voorzitter Raad van Toezicht