Met het Lakmerkenplein doet Crash-organisator VNU Exhibitions er alles aan alle lakfabrikanten aan boord te krijgen. ‘Exposanten aan het plein wordt het makkelijk gemaakt’, zo meldt men. ‘Voor een vast bedrag en met een kant-en-klaar pakket kunnen zij aan de beurs deelnemen.’ In de uitgebreide communicatie rond de beurs speelt het lakmerkenplein een cruciale rol. Een team van (externe) specialisten begeleidt de deelnemers aan het plein actief op het gebied van communicatie en bedrijfsprofilering. Uitgangspunt hierbij is dat lakfabrikanten gezamenlijk de markt representeren, maar dat elke exposant de ruimte krijgt om zich te profileren. Lakfabrikanten zouden positief hebben gereageerd op het initiatief. Lakfabrikant PPG heeft zich als eerste aangemeld voor deelname aan het Lakmerkenplein. Monique Janssen, Marketing Manager Benelux van PPG reageert: ‘We zien dat de organisatie de beurs naar een hoger niveau wil tillen. We willen ons steentje bijdragen om van Crash 2006 een succes te maken.’ VNU Exhibitions meldt dat de acquisitie van Crash voorspoedig loopt en dat lakfabrikanten positief hebben gereageerd op de komst van het Lakmerkenplein. ‘Naar verwacht zullen de meeste fabrikanten hieraan deelnemen. Het aantal exposanten zal uitkomen op honderd. Verwachte aantal bezoekers is tienduizend.’