De samenwerking met de retailer is een grote stap voorwaarts voor de lakbeschermingsspecialist, die in Nederland tot nu toe voornamelijk op de zakelijke markt actief was. Inmiddels loopt in zeventien Halfords-vestigingen een pilot met ProTech’s winkelconcept. Er liggen producten voor het zelf reinigen, onderhouden en beschermen van de autolak, de velgen en het interieur. Volgens directeur Marijke Michielsen is ProTech binnen de Halfords Superstore als A-merk gepositioneerd. “Voor onze producten hebben we een speciaal winkelconcept ontwikkeld. ProTech zal herkenbaar zijn met posters en schapstroken. Daarnaast ondersteunen we de verkoop aan consumenten met een speciale folder, die voorlicht over het juiste gebruik.” De folder krijgt ook een Halfords-logo en legt uit wat de producten inhouden, welke voor specifieke omstandigheden kunnen worden toegepast en hoe men dit moet doen. Verder hebben de Halfords-managers een ProTech-training gevolgd. Meer hierover in de Oliebollenspecial van AM , die komende week verschijnt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding