Dat zijn er vijfhonderd minder dan de vorige keer, in 2004. Volgens Marketing Manager Bart Verheule is er een plausibele reden voor dit lagere aantal: ditmaal ontbraken klanten uit het ‘Commercial Vehicle’-segment. Het evenement was ditmaal alleen bestemd voor autoschadeherstelbedrijven. Naast Sikkens-klanten waren deze keer ook potentiële klanten uitgenodigd die nu nog een ander lakmerk gebruiken. Verheule spreekt van “een succesvol evenement”. Hoeveel bezoekers de Boatshow in België heeft getrokken, was bij het ter perse gaan van dit nummer nog niet bekend. Voor beide landen samen rekende Sikkens vooraf op zestienhonderd bezoekers. Verheule verwacht dat het streefcijfer gehaald zal worden. Tijdens de Boatshow ontving het lakmerk zijn relaties op een luxe party-/beursschip. De boot deed acht verschillende locaties in Nederland en België aan: de havens van Roermond Nijmegen, Zwolle, Amsterdam, Rotterdam, Gent, Antwerpen en Brussel. Op de boot werd het Rapid Repair-concept geïntroduceerd, waarmee schadebedrijven en autodealers samen de markt van kleine schades kunnen aanboren. In Nederland rijden drie miljoen auto’s rond met zo’n krasje of deukje, blijkt volgens Sikkens uit onderzoek. Op de boot werden verder nog nieuwe producten gepresenteerd: de VOS-conforme Clearcoat, Autocryl Plus LV en de Washprimer 1K CF in spuitbus.