Schadesturing gaat verder verharden

De sturing van autoschades gaat verharden en komt terecht bij een kleiner aantal schadeherstelbedrijven.

Ook komt er meer sturing naar bedrijven met merkspecialisatie en wordt de sturing naar ketens belangrijker. Dit is één van de conclusies van het Acoat Selected-congres, vorige week in Keulen. Binnen Acoat Selected werken lakleverancier Sikkens en geselecteerde schade-/carrosseriebedrijven samen. Tijdens het congres meldde Nico Stolk (Achmea Schadeservice) dat de sturing van autoschades bij Achmea vorig jaar met zeven procent is gestegen. Redenen zijn onder meer de aangescherpte polisvoorwaarden, extra sturingshulpmiddelen en de oplopende schade- en claimfrequentie. Volgens Stolk blijft de sturing in de toekomst toenemen. Achmea Schadeservice onderzoekt verdere sturing op basis van de geleverde prestatie van de bedrijven en hun bezettingsgraad. Ook kijkt men naar de mogelijkheid van sturing op bijvoorbeeld leeftijd van de auto en soort schade.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Schadesturing gaat verder verharden - Automobielmanagement.nl

Schadesturing gaat verder verharden

De sturing van autoschades gaat verharden en komt terecht bij een kleiner aantal schadeherstelbedrijven.

Ook komt er meer sturing naar bedrijven met merkspecialisatie en wordt de sturing naar ketens belangrijker. Dit is één van de conclusies van het Acoat Selected-congres, vorige week in Keulen. Binnen Acoat Selected werken lakleverancier Sikkens en geselecteerde schade-/carrosseriebedrijven samen. Tijdens het congres meldde Nico Stolk (Achmea Schadeservice) dat de sturing van autoschades bij Achmea vorig jaar met zeven procent is gestegen. Redenen zijn onder meer de aangescherpte polisvoorwaarden, extra sturingshulpmiddelen en de oplopende schade- en claimfrequentie. Volgens Stolk blijft de sturing in de toekomst toenemen. Achmea Schadeservice onderzoekt verdere sturing op basis van de geleverde prestatie van de bedrijven en hun bezettingsgraad. Ook kijkt men naar de mogelijkheid van sturing op bijvoorbeeld leeftijd van de auto en soort schade.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding