Via 150 voorgeprogrammaaerde vragen krijgt de bezoeker antwoord van een dame over de schade, de gevolgen van schade, autoverzekeringen en aandachtspunten bij schade. Ook biedt zij ondersteuning aan wagenparkbeheerders, leasemaatschappijen assurantietussenpersonen en schadeherstelbedrijven over hoe zij de automobilist het beste kunnen helpen bij schade.

Nicole Spenkelink, directeur A.A.S.: "We willen onze klanten, zakelijk of particulier, optimaal ondersteunen op elk gewenst moment. Zo is onder andere het idee ontstaan om een schadecoach te introduceren. Iemand die je ondersteuning kan geven bij schade wanneer jij dat nodig hebt. Op basis van de vragen die wij regelmatig van onze klanten en relaties krijgen en onze eigen kennis en expertise, is de schadecoach inhoudelijk samengesteld. Door de beschikbare informatie nemen we niet alleen alle zorgen uit handen bij zowel de zakelijke als de particuliere rijder maar geven we ook de wagenparkbeheerder en assurantietussenpersoon raad en daad. Vragen die gesteld kunnen worden zijn bijvoorbeeld ‘wat moet ik doen als ik schade rijd?’ en ‘hoe kan ik besparen op mijn schadelast?’ Voor de vormgeving is bewust gekozen voor een driedimensionale schadecoach aangezien ‘persoonlijk’ een van onze belangrijkste kernwaardes is. Uiteraard is en blijft deze tool een verlengstuk op onze echte persoonlijke service. Een van de belangrijkste kernwaarden van A.A.S."

 

 

De schadecoach geeft momenteel antwoord op meer dan 150 verschillende vragen die vervolgens ook weer op verschillende manieren gesteld kunnen worden. De schadecoach maakt geen geluid om te voorkomen dat het stoort bij het raadplegen van de coach. Geeft de A.A.S.-vrouw niet het juiste antwoord, dan kan men uiteraard altijd gratis contact opnemen met A.A.S. via telefoonnummer 0800-5317725. Alle vragen waar nog geen reactie op komt, worden continu bij de schadecoach aangevuld. En daarnaast krijgt de schadecoach nieuwe content als er nieuwe, belangrijke ontwikkelingen zijn op het gebied van schade.