Ook in Engeland minder ongelukken door vrouwen

Opnieuw is bevestigd dat niet vrouwen maar mannen de veroorzakers zijn van schade in het verkeer. Ditmaal kont het bewijs uit het Verenigd Koninkrijk.

De verzekeraar Diamond analyseerde meer dan twee miljoen claims die het in de afgelopen vijf jaar binnenkreeg. Wat bleek, meldt de website autointernationaal? Mannen zijn vaker betrokken bij kop-staart-botsingen en rijden vaker tegen bomen en andere barrières. Ook rijden ze vaker door water en hebben ze vaker te kampen met een voertuig dat in brand staat.

Daar staat tegenover dat vrouwen vaker botsen op een rotonde en op de achterkant van hun voorligger klappen. Ook inbraak en diefstal uit de auto is meer een vrouwending, terwijl mannen vaker een gestolen wagen rapporteren. Volgens Diamond-directeur Lewis leert de analyse dat vrouwen vaker een ongeluk hebben bij lage snelheid, wanneer de auto’s dicht bij elkaar staan. Mannen hebben vaker een ongeval bij hoge snelheid, wanneer de controle over het stuur snel te verliezen is.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Ook in Engeland minder ongelukken door vrouwen - Automobielmanagement.nl

Ook in Engeland minder ongelukken door vrouwen

Opnieuw is bevestigd dat niet vrouwen maar mannen de veroorzakers zijn van schade in het verkeer. Ditmaal kont het bewijs uit het Verenigd Koninkrijk.

De verzekeraar Diamond analyseerde meer dan twee miljoen claims die het in de afgelopen vijf jaar binnenkreeg. Wat bleek, meldt de website autointernationaal? Mannen zijn vaker betrokken bij kop-staart-botsingen en rijden vaker tegen bomen en andere barrières. Ook rijden ze vaker door water en hebben ze vaker te kampen met een voertuig dat in brand staat.

Daar staat tegenover dat vrouwen vaker botsen op een rotonde en op de achterkant van hun voorligger klappen. Ook inbraak en diefstal uit de auto is meer een vrouwending, terwijl mannen vaker een gestolen wagen rapporteren. Volgens Diamond-directeur Lewis leert de analyse dat vrouwen vaker een ongeluk hebben bij lage snelheid, wanneer de auto’s dicht bij elkaar staan. Mannen hebben vaker een ongeval bij hoge snelheid, wanneer de controle over het stuur snel te verliezen is.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding