Hiervoor werd een nieuwe reparatiemethode ontwikkeld die als enige is goedgekeurd door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Deze goedkeuring was nodig omdat het volgens de wet niet is toegestaan koplampglas te spuiten, omdat dat beperkend kan werken voor de lichtopbrengst. Met de nieuwe herstelmethode kunnen alle krassen en beschadigingen in het glas van de koplamp worden hersteld, terwijl de lichtopbrengst op hetzelfde niveau blijft. Ook de UV bestendigheid van de lamp wordt hersteld.

De nieuwe herstelmethode kan worden toegepast voor het herstel van alle soorten koplampen, ook met Xenon-licht. Nieuwe koplampunits vormen een relatief hoge kostenpost, zodat vervanging na schade een grote bijdrage oplevert in het schadebedrag. Herstel in plaats van vervanging kan daarom een aanzienlijke besparing opleveren. De ingebruikname van de nieuwe herstelmethode voor koplampglas is één van de maatregelen die Care Schadeservice in haar reparatieproces doorvoert voor een verdere reductie van de schadelast.