De samenwerking met beide partijen loopt nog tot 31 december 2011. Als alternatief gaat de verzekeraar het eigen schadeherstelnetwerk ‘Aegon Schade Service’ invoeren. Aegon zegt veel positieve reacties te hebben ontvangen op het nieuwe initiatief. "In een markt waarin rendementen onder druk staan en klantwaarden steeds belangrijker worden, wil Aegon elk contact met de klant zo goed mogelijk uitvoeren", zo stelt perswoordvoerster Deborah de Laaf. "Het goed en efficiënt afhandelen van schades is daarin heel belangrijk."

Aegon Schade Service is een netwerk dat volgens Aegon alle betrokkenen voordelen biedt. Voor de reparateur levert dit systeem (Audaflow) efficiency in de bedrijfsvoering op. Zo kan binnenkort gecalculeerd worden met een universeel calculatiemodel voor schade aan alle voertuigen. De klant wordt door extra dienstverlening, zoals een haal- en brengservice,  geholpen bij de afwikkeling van de schade. Voor Aegon zelf biedt het netwerk, naast een tevreden klant, een kostenefficiënte aanpak door een volledig digitale verwerking van elke schade.

Lees meer hierover in AM11, die vrijdag verschijnt.