Rechtszaak Univé tegen autoruithersteller Starglass

Univé heeft bij de rechtbank Assen een rechtszaak aangespannen tegen autoruithersteller Starglass in Emmen. Het bedrijf zou ten onrechte op grote schaal reparaties hebben gedeclareerd.

Volgens Univé heeft Starglass autoruitschades hersteld die niet onder de dekking vallen. Uit een uitgevoerde steekproef naar 130 uitgevoerde reparaties bleek dat zeventig procent van de facturen niet in orde is, meldt RTV Drenthe. Hiermee zou Univé voor bijna vier ton zijn benadeeld. Univé wil nu alle uitbetaalde vergoedingen terugvorderen.

Personeel van Starglass benadert winkelend publiek op parkeerplaatsen over ruitschade en wijst op de noodzaak van reparatie. Nadat de betrokkenen is verteld dat de werkzaamheden gedekt worden door de verzekering geven ze toestemming om ter plekke de voorruit te repareren. Starglass B.V. verzendt de factuur naar Univé, dat vervolgens de schade uitkeert.

Starglass bestrijdt volgens RTV Drenthe de onterechte reparaties. Volgens de advocaat van het bedrijf is de uitgevoerde steekproef niet representatief voor de duizenden reparaties die het uitvoert. Ook bestrijdt Starglass dat na reparatie te zien is wat de oorspronkelijke schade was.

De rechter heeft nog geen uitspraak gedaan: eerst wil hij zelf zien hoe Starglass breuken in autoruiten repareert. Nog niet bekend is wanneer deze praktijktest wordt gedaan. Gevraagd naar een reactie bevestigt Univé de rechtszaak. Inhoudelijk wil de verzekeraar echter niet reageren zolang de juridische procedure nog loopt.

Reacties

unive daar plukt u de vruchten van ja de vruchten plukken jullie bij ons weg ! kansloos in deze maatschappij ! nooit iemand te bereiken je wordt van het kastje naar de muur gestuurd ****** maatschappij

Geplaatst door: hallo op

Ik heb de heer Dijktra van Unive leren kennen als een heel realistische man, maar wel een beetje \”desperate\” van al die nieuwe reparatie bedrijfjes. Ondanks alles blijft hij altijd wel zakelijk en regelt de zaken ook op een zakelijke en degelijke manier. Van Chris ken ik eigenlijk alleen maar verhalen uit de wandelgang, ik heb nooit persoonlijk gesproken of kennis gemaakt. Het zal mij benieuwen of de rechter na reparatie kan beoordelen of reparatie eigenlijk wel nodig was. Van een goede reparatie zie je alleen het littekentje van de inslag of het boren terug. Als de rechter zich echt in deze materie wil verdiepen dan zou ik hem aanraden om eens te rade te gaan bij Milo van Pilkington, of Maarten van MRX, of Rensa van Glastech,dat zijn de mensen die er verstand van hebben. Als die rechter denkt dat zo wel te kunnen beoordelen dan overschat hij zichzelf. Een half leven in glasherstel doe je niet zo maar op met even over de schouder meekijken.

Geplaatst door: van de hoed en de rand op

vulgaire oplichtingspraktijken,uitbannen die brance.

Geplaatst door: j.v op
Rechtszaak Univé tegen autoruithersteller Starglass - Automobielmanagement.nl

Rechtszaak Univé tegen autoruithersteller Starglass

Univé heeft bij de rechtbank Assen een rechtszaak aangespannen tegen autoruithersteller Starglass in Emmen. Het bedrijf zou ten onrechte op grote schaal reparaties hebben gedeclareerd.

Volgens Univé heeft Starglass autoruitschades hersteld die niet onder de dekking vallen. Uit een uitgevoerde steekproef naar 130 uitgevoerde reparaties bleek dat zeventig procent van de facturen niet in orde is, meldt RTV Drenthe. Hiermee zou Univé voor bijna vier ton zijn benadeeld. Univé wil nu alle uitbetaalde vergoedingen terugvorderen.

Personeel van Starglass benadert winkelend publiek op parkeerplaatsen over ruitschade en wijst op de noodzaak van reparatie. Nadat de betrokkenen is verteld dat de werkzaamheden gedekt worden door de verzekering geven ze toestemming om ter plekke de voorruit te repareren. Starglass B.V. verzendt de factuur naar Univé, dat vervolgens de schade uitkeert.

Starglass bestrijdt volgens RTV Drenthe de onterechte reparaties. Volgens de advocaat van het bedrijf is de uitgevoerde steekproef niet representatief voor de duizenden reparaties die het uitvoert. Ook bestrijdt Starglass dat na reparatie te zien is wat de oorspronkelijke schade was.

De rechter heeft nog geen uitspraak gedaan: eerst wil hij zelf zien hoe Starglass breuken in autoruiten repareert. Nog niet bekend is wanneer deze praktijktest wordt gedaan. Gevraagd naar een reactie bevestigt Univé de rechtszaak. Inhoudelijk wil de verzekeraar echter niet reageren zolang de juridische procedure nog loopt.

Reacties

unive daar plukt u de vruchten van ja de vruchten plukken jullie bij ons weg ! kansloos in deze maatschappij ! nooit iemand te bereiken je wordt van het kastje naar de muur gestuurd ****** maatschappij

Geplaatst door: hallo op

Ik heb de heer Dijktra van Unive leren kennen als een heel realistische man, maar wel een beetje \”desperate\” van al die nieuwe reparatie bedrijfjes. Ondanks alles blijft hij altijd wel zakelijk en regelt de zaken ook op een zakelijke en degelijke manier. Van Chris ken ik eigenlijk alleen maar verhalen uit de wandelgang, ik heb nooit persoonlijk gesproken of kennis gemaakt. Het zal mij benieuwen of de rechter na reparatie kan beoordelen of reparatie eigenlijk wel nodig was. Van een goede reparatie zie je alleen het littekentje van de inslag of het boren terug. Als de rechter zich echt in deze materie wil verdiepen dan zou ik hem aanraden om eens te rade te gaan bij Milo van Pilkington, of Maarten van MRX, of Rensa van Glastech,dat zijn de mensen die er verstand van hebben. Als die rechter denkt dat zo wel te kunnen beoordelen dan overschat hij zichzelf. Een half leven in glasherstel doe je niet zo maar op met even over de schouder meekijken.

Geplaatst door: van de hoed en de rand op

vulgaire oplichtingspraktijken,uitbannen die brance.

Geplaatst door: j.v op