Prijs voor advertentiecampagne Standox

The Art of Color-advertentiecampagne van Standox is onderscheiden in de categorie Campagne van de ‘Automotive Brand Contest 2011′, een internationale merken- en designwedstrijd voor de automobielsector.

De abc-award is een nieuw initiatief van de Duitse Design Council en wordt op 13 september voorgesteld tijdens de ‘Automotive Designers Night’ op de IAA in Frankfurt. De Council is een van ‘s werelds toonaangevende centra voor communicatie- en kennisoverdracht wat betreft design. De award beloont initiatieven op het gebied van ‘brand management’, ‘brand communication’ en design binnen de automobielsector.

De onderscheiden beeldcampagne werd ontwikkeld en uitgevoerd door het in Wuppertal gevestigde bureau Lutz Menze Design. Ze belicht de relatie tussen lak en kleur door ‘kleur als kunst’ te laten zien. De advertenties ogen als lak die per ongeluk is gemorst of doen denken aan legpuzzels. Elke advertentie noemt één van de redenen voor de marktpositie van Standox, zoals kleurexpertise, productsystemen en trainingsondersteuning. De campagne omvat drie advertenties: ‘blauwe vrouw’, ‘schelp’ en ‘twee mannen’. Andere thema’s volgen in de loop van het jaar. De campagne wordt wereldwijd ingezet.

Prijs voor advertentiecampagne Standox - Automobielmanagement.nl

Prijs voor advertentiecampagne Standox

The Art of Color-advertentiecampagne van Standox is onderscheiden in de categorie Campagne van de ‘Automotive Brand Contest 2011′, een internationale merken- en designwedstrijd voor de automobielsector.

De abc-award is een nieuw initiatief van de Duitse Design Council en wordt op 13 september voorgesteld tijdens de ‘Automotive Designers Night’ op de IAA in Frankfurt. De Council is een van ‘s werelds toonaangevende centra voor communicatie- en kennisoverdracht wat betreft design. De award beloont initiatieven op het gebied van ‘brand management’, ‘brand communication’ en design binnen de automobielsector.

De onderscheiden beeldcampagne werd ontwikkeld en uitgevoerd door het in Wuppertal gevestigde bureau Lutz Menze Design. Ze belicht de relatie tussen lak en kleur door ‘kleur als kunst’ te laten zien. De advertenties ogen als lak die per ongeluk is gemorst of doen denken aan legpuzzels. Elke advertentie noemt één van de redenen voor de marktpositie van Standox, zoals kleurexpertise, productsystemen en trainingsondersteuning. De campagne omvat drie advertenties: ‘blauwe vrouw’, ‘schelp’ en ‘twee mannen’. Andere thema’s volgen in de loop van het jaar. De campagne wordt wereldwijd ingezet.