iBoss koppelt met Hartsant

Voor schadeherstellers die gebruik maken van het backofficepakket iBoss c.q. Hartsant Crash Repair Parts gaat de bestelprocedure van onderdelen eenvoudiger en sneller verlopen.

Dat is het gevolg van een koppeling die beide partijen tot stand hebben gebracht. Ze wordt vanaf vandaag t/m donderdag gedemonstreerd op de stand van iBoss (411) op het Schadeplein van de beurs in Hardenberg.

Bij het maken van de calculatie toont het scherm voortaan automatisch de opties die er zijn voor plaatdelen: Qmatch (gecertificeerd) en/of after market (niet-gecertificeerd). Ook de beschikbaarheid komt in beeld: direct of met levertijd.

Het leveringsprogramma van Hartsant omvat zo’n dertigduizend artikelnummers, voor zowel Europese als Aziatische toepassingen. Het bestaat uit plaatwerk, bumpers & grillen, verlichting, spiegels (zowel glazen als kappen) en een complete lijn koeling.  Op dit moment bestellen schadeherstellers nog via hun keten of dealer. Ze bellen, faxen of mailen de leverancier, die vervolgens bij Hartsant in de voorraad kijkt en de bestelling afwikkelt. Maar binnenkort bestelt de hersteller rechtstreeks. Ook de procedure gaat minder handelingen vergen.

Snelheidswinst aan de frontoffice is volgens iBoss het grote voordeel van de nieuwste aanpassingen, die ook ten goede komen aan de opdrachtgevers in de gestuurde schadestroom. Verzekeraars die lagere kosten voor schadeherstel nastreven kunnen immers dankzij de procesaanpassingen de goedkopere optie ‘aftermarket’ nadrukkelijker aanbevelen.

iBoss koppelt met Hartsant - Automobielmanagement.nl

iBoss koppelt met Hartsant

Voor schadeherstellers die gebruik maken van het backofficepakket iBoss c.q. Hartsant Crash Repair Parts gaat de bestelprocedure van onderdelen eenvoudiger en sneller verlopen.

Dat is het gevolg van een koppeling die beide partijen tot stand hebben gebracht. Ze wordt vanaf vandaag t/m donderdag gedemonstreerd op de stand van iBoss (411) op het Schadeplein van de beurs in Hardenberg.

Bij het maken van de calculatie toont het scherm voortaan automatisch de opties die er zijn voor plaatdelen: Qmatch (gecertificeerd) en/of after market (niet-gecertificeerd). Ook de beschikbaarheid komt in beeld: direct of met levertijd.

Het leveringsprogramma van Hartsant omvat zo’n dertigduizend artikelnummers, voor zowel Europese als Aziatische toepassingen. Het bestaat uit plaatwerk, bumpers & grillen, verlichting, spiegels (zowel glazen als kappen) en een complete lijn koeling.  Op dit moment bestellen schadeherstellers nog via hun keten of dealer. Ze bellen, faxen of mailen de leverancier, die vervolgens bij Hartsant in de voorraad kijkt en de bestelling afwikkelt. Maar binnenkort bestelt de hersteller rechtstreeks. Ook de procedure gaat minder handelingen vergen.

Snelheidswinst aan de frontoffice is volgens iBoss het grote voordeel van de nieuwste aanpassingen, die ook ten goede komen aan de opdrachtgevers in de gestuurde schadestroom. Verzekeraars die lagere kosten voor schadeherstel nastreven kunnen immers dankzij de procesaanpassingen de goedkopere optie ‘aftermarket’ nadrukkelijker aanbevelen.