Karla Peijs: ‘Verkeersveiligheid is gebaat bij Hiqure’

Karla Peijs, voorzitter van Veilig Verkeer Nederland (VVN), stelt zich achter Hiqure, de kwaliteitsnorm die vanaf 1 januari 2015 verplicht is voor alle Focwa-Eurogarantbedrijven.

Peijs zegt dat in een interview met Focwa Schadeherstel-voorzitter Frits Huffnagel. "Elk initiatief dat de verkeersveiligheid bevordert, juich ik toe. Zeker als dat vanuit de markt komt en niet wordt opgelegd."

De oud-minister van Verkeer en Waterstaat vindt het juist dat Focwa strenge eisen stelt aan de vakbekwaamheid en het opleidingsniveau binnen het bedrijf. "Een brancheorganisatie als Focwa kan hier wel een rol in spelen, door erop toe te zien dat leden zich niet onder Focwa-vlag inlaten met dubieuze praktijken. Je moet niet willen dat een schadeauto als een opgelapt gevaar op de weg zich doodleuk weer onder andere verkeersdeelnemers mengt."

Focwa introduceerde HiQure eind september 2012, onder verwijzing naar de voortschrijdende techniek in auto’s. De invoering loopt tot nu toe echter stroef, deels door gebrek aan kennis over het hoe en waarom van de norm. Ook zou HiQure kostenverhogend werken. Niettemin is het systeem inmiddels her en der operationeel.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Als er dan ook gekeken wordt naar al die schadeautos die ingevoerd worden en er van twee een gemaakt word zou dat ook niet gek zijn .Re zijn bewijzen genoeg dat de afgezaagde voor kop nog in de plaatwerk afdeling legt en de auto gekeurd en al in de ocassion afdeling staat . Ook een keurmeester van de RDW kan vaak niet zien dat het om een opgelapt wrak gaat .

Geplaatst door: Herman Dekkers op
Karla Peijs: ‘Verkeersveiligheid is gebaat bij Hiqure’ - Automobielmanagement.nl

Karla Peijs: ‘Verkeersveiligheid is gebaat bij Hiqure’

Karla Peijs, voorzitter van Veilig Verkeer Nederland (VVN), stelt zich achter Hiqure, de kwaliteitsnorm die vanaf 1 januari 2015 verplicht is voor alle Focwa-Eurogarantbedrijven.

Peijs zegt dat in een interview met Focwa Schadeherstel-voorzitter Frits Huffnagel. "Elk initiatief dat de verkeersveiligheid bevordert, juich ik toe. Zeker als dat vanuit de markt komt en niet wordt opgelegd."

De oud-minister van Verkeer en Waterstaat vindt het juist dat Focwa strenge eisen stelt aan de vakbekwaamheid en het opleidingsniveau binnen het bedrijf. "Een brancheorganisatie als Focwa kan hier wel een rol in spelen, door erop toe te zien dat leden zich niet onder Focwa-vlag inlaten met dubieuze praktijken. Je moet niet willen dat een schadeauto als een opgelapt gevaar op de weg zich doodleuk weer onder andere verkeersdeelnemers mengt."

Focwa introduceerde HiQure eind september 2012, onder verwijzing naar de voortschrijdende techniek in auto’s. De invoering loopt tot nu toe echter stroef, deels door gebrek aan kennis over het hoe en waarom van de norm. Ook zou HiQure kostenverhogend werken. Niettemin is het systeem inmiddels her en der operationeel.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Als er dan ook gekeken wordt naar al die schadeautos die ingevoerd worden en er van twee een gemaakt word zou dat ook niet gek zijn .Re zijn bewijzen genoeg dat de afgezaagde voor kop nog in de plaatwerk afdeling legt en de auto gekeurd en al in de ocassion afdeling staat . Ook een keurmeester van de RDW kan vaak niet zien dat het om een opgelapt wrak gaat .

Geplaatst door: Herman Dekkers op