Duidelijke informatie

Naast een snelle afhandeling verwachten klanten een snelle en goede reactie, aldus de onderzoekers. "Ook wil men duidelijke informatie en dat de administratie snel en accuraat werkt." Trendbox en Preferenso.nl onderzochten wat klanten belangrijk vonden in de afhandeling en wat hun oordeel is over de verschillende schadeverzekeraars.

Ingewikkeld

"De meeste verzekeraars voldoen prima op dit punt", aldus de onderzoekers. Maar verzekeringen blijven voor veel mensen nog steeds ingewikkeld: "Des te belangrijker is dan ook de service van verzekeraars. Klanten waarderen vooral het feit dat hen alles uit handen genomen wordt en dat de schade snel uitgekeerd wordt (30 procent). Daarnaast is een vriendelijke en deskundige benadering een belangrijke factor in de waardering van verzekeraars (19 procent). De prijs is voor bijna een kwart van de mensen belangrijk (24 procent). Vooral bij autoverzekeringen wordt dit het meest benoemd.

In het onderzoek met 692 deelnemers kregen de schadeverzekeraars een 7,4 voor hun dienstverlening. In 2012 scoorden zij nog een 7,8. De top 5: ZLM (8,3), AllSecur (8,2), Ditzo (7,9), Centraal Beheer (7,9) en Ohra (7,7).

Bron: Autoschadeportaal