Clem Dickmann, directeur Aumacon, zal in zijn presentatie de belangrijkste trends in de branche schetsen en toelichting geven op de uitkomsten van het onderzoek. Deelnemers ontvangen 50 euro korting op de nieuwste uitgave van de Schadeketen Top-25. De oorspronkelijke prijs van het boek bedraagt 175 euro.

Peter de Roo, Business Development Manager bij EMM, zal het nieuwe franchiseconcept dat EMM heeft ontwikkeld toelichten. Hij is er van overtuigd dat economisch herstel alleen niet voldoende zal zijn voor veel schadebedrijven. Ondernemers in de schadesector moeten daarom duidelijke keuzes maken over hun positie in de markt met bijbehorende dienstverlening.

Kleinere cosmetische schades vertegenwoordigen een potentieel aan omzet van € 600 miljoen op jaarbasis. Maar hoe verleid en bereik je de consument om dat deukje of die kras te laten repareren? Derk Roodhuijzen de Vries van Fixico ontwikkelde een app. Inmiddels is er een landelijk dekkend netwerk van aangesloten schadebedrijven. Dankzij alle verzamelde data weten we nu wat de consument echt belangrijk vindt.

Jacco Floris, Manager Techniek, Garantie en Systemen bij Mercedes-Benz Nederland, staat stil bij de technologische ontwikkelingen die plaatsvinden en wat dat betekent voor de schadesector. Hij bespreekt de invloed van technische innovaties, aluminium voertuigen en de (levensgevaarlijke) situaties die zich voordoen bij reparatie aan hybride en elektrische auto’s.

Nico Hilderink, directeur CRSi, zal de Nederlandse markt vanuit een Europees perspectief bekijken. Hij verbaast zich over het conservatisme in de schadebranche en het gebrek aan visie en strategie dat vrijwel zonder uitzondering volgens hem van toepassing is op alle stakeholders, van autofabrikant tot de universele schadehersteller. Aan de hand van de greenfield methode zal hij aangeven waaraan je zijns inzien aan moet voldoen om optimaal schadeherstel te verrichten.

Datum: 25 juni 2014, 15:30-19:00. Prijs: € 145,00 voor niet-leden, € 95,00 voor leden. Restaurant Zuiver Utrecht