Onder verwijzing naar de recente overnames in autoruitland (Autotaalglas en GlasGarage naar Belron) zegt Snepvangers dat "de huidige marktomstandigheden vragen om een solide alternatief voor opdrachtgevers."

Verspreid over Nederland heeft Autoglaz Nederland achttien vestigingen. Doel is een netwerk van minimaal zestig vestigingspunten. Hierbij zal sprake zijn van onderscheid tussen Autoglaz Pro-bedrijven en Autoglaz Sterpunten. Het bestuur heeft een aantal witte vlekken gedefinieerd waarbinnen actief wordt gezocht naar bedrijven die het Pro-partnerschap met Autoglaz willen aangaan. Sinds de herijking van de formulestrategie, iets meer dan twee maanden geleden, is samen met de ondernemers veel werk verzet, zegt manager  Sjoerd van Esch. "De eerste resultaten worden nu zichtbaar. Met de uitbreiding van het netwerk maken we stevige stappen. We zijn met een aantal ondernemers in vergevorderd gesprek over aansluiting. Ook richting marktpartijen wordt de nodige actie ondernomen om Autoglaz nog beter op de kaart te zetten."