Stern meldt in haar jaarverslag over 2015 dat dit het gevolg is van de ontwikkeling van Stern als grote dealerholding naar een geïntegreerd mobiliteitsconcern.

Afgelopen jaar werd het aantal vestigingen van SternPoint verder teruggebracht van zeven tot vier. Volgens Stern is dit te klein om een formule overeind te houden met eigen overhead, klantencontactcenter en een separate aansturing: "Daarom is besloten deze vier SternPoint vestigingen met ingang van april 2016 te integreren met Sternschade tot één aangescherpte formule onder de naam SternPoint." Er is al samen met SternSchade een klantcontactcenter ingericht voor het binnenhalen van werk.

Met de integratie is het de bedoeling de activiteiten van de schadeherstelbedrijven uit te breiden met autoruitherstel, quick service, bandenwissels en bijvoorbeeld trekhaken. Beoogd wordt SternPoint autonoom en via gerichte acquisitie uit te breiden tot een landelijk netwerk. Onderzocht wordt of het voordelen biedt SternRent en SternTec te integreren met SternPoint. Hierdoor moet het aantal administraties en klantcontactcentra binnen Stern Mobility Services worden teruggebracht van 5 naar 2.