Schadenet en Glasgarage blijven grootste

Aumacon publiceert de derde editie van de Schadeketen Top-25; een uitgebreid overzicht van de 25 voornaamste autoschadeherstelketens in Nederland. De eerste exemplaren waren voor Femke Teeling en Toine Beljaars van respectievelijk Focwa Schadeherstel en Bovag Schadeherstelbedrijven.

In 2013 startte Aumacon met het in kaart brengen van de Nederlandse schadeherstelsector. Aanleiding aldus directeur Clem Dickmann: de ondoorzichtigheid van deze markt. "Vergeleken met autoverkoop en auto-onderhoud is de schadesector het minst transparant." Voor onderzoekbureau Aumacon alle reden om zich ook op deze sector te gaan richten met een grootschalig onderzoek naar de ketenvorming. Dickmann: "Door tal van oorzaken neemt de vraag naar schadeherstel gestaag af. Tegelijkertijd zijn de belangrijkste stakeholders – leasemaatschappijen en verzekeraars – vooral geïnteresseerd in kwaliteit, kostenreductie en centrale afspraken – in ketens dus." Steeds minder schadebedrijven blijven zelfstandig in deze markt werken. Dickmann: "Dat maakt het inzicht in het proces van ketenvorming extra urgent, waarbij nu nog meer inzicht ontstaat door vergelijking met de twee eerdere edities." 

Uit een rangschikking op aantal vestigingsplaatsen blijkt Schadenet de grootste onder de landelijke autoschadeketens, gevolgd door het snel groeiende A.A.S.
In 2014 stond ABS Autoherstel nog op de tweede plaats in dit segment. Het totaalaantal vestigingen van de landelijke autoschadeketens bleef – vergeleken met 2014 – vrijwel gelijk, wat gelet op de krimpende markt opmerkelijk is.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Schadenet en Glasgarage blijven grootste - Automobielmanagement.nl

Schadenet en Glasgarage blijven grootste

Aumacon publiceert de derde editie van de Schadeketen Top-25; een uitgebreid overzicht van de 25 voornaamste autoschadeherstelketens in Nederland. De eerste exemplaren waren voor Femke Teeling en Toine Beljaars van respectievelijk Focwa Schadeherstel en Bovag Schadeherstelbedrijven.

In 2013 startte Aumacon met het in kaart brengen van de Nederlandse schadeherstelsector. Aanleiding aldus directeur Clem Dickmann: de ondoorzichtigheid van deze markt. "Vergeleken met autoverkoop en auto-onderhoud is de schadesector het minst transparant." Voor onderzoekbureau Aumacon alle reden om zich ook op deze sector te gaan richten met een grootschalig onderzoek naar de ketenvorming. Dickmann: "Door tal van oorzaken neemt de vraag naar schadeherstel gestaag af. Tegelijkertijd zijn de belangrijkste stakeholders – leasemaatschappijen en verzekeraars – vooral geïnteresseerd in kwaliteit, kostenreductie en centrale afspraken – in ketens dus." Steeds minder schadebedrijven blijven zelfstandig in deze markt werken. Dickmann: "Dat maakt het inzicht in het proces van ketenvorming extra urgent, waarbij nu nog meer inzicht ontstaat door vergelijking met de twee eerdere edities." 

Uit een rangschikking op aantal vestigingsplaatsen blijkt Schadenet de grootste onder de landelijke autoschadeketens, gevolgd door het snel groeiende A.A.S.
In 2014 stond ABS Autoherstel nog op de tweede plaats in dit segment. Het totaalaantal vestigingen van de landelijke autoschadeketens bleef – vergeleken met 2014 – vrijwel gelijk, wat gelet op de krimpende markt opmerkelijk is.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding