Dit laat Stichting Schadegarant weten naar aanleiding van de presentatie van het nieuwe samenwerkingsmodel.

In het nieuwe samenwerkingsmodel wordt voor het eerst gedifferentieerd in opdrachtsoort. Schadegarant meldt met de bedrijven in het nieuwe netwerk samen te werken op basis van wederzijds vertrouwen: "Dit vertrouwen stelt partijen in staat om met elkaar nieuwe mogelijkheden te onderzoeken en kansen te pakken. Het differentiëren van cosmetische en niet-cosmetische schades is hiervan een mooi resultaat. Ook de allernieuwste filtertechnieken op basis van machine learning, die Schadegarant in eigen beheer heeft ontwikkeld, passen bij de vergaande professionalisering en modernisering in de samenwerking met de autoschadeherstelbranche."

Schadegarant heeft in het nieuwe samenwerkingsmodel ‘Kwaliteit en veiligheid’ als vierde hoofddoelstelling toegevoegd. De kwaliteit in de schadeherstelbranche staat onder druk en deze druk wordt alleen maar groter met de steeds complexere voertuigen, materialen en reparatiemethodieken, zo meldt men: "Om de kwaliteit en veiligheid te kunnen blijven garanderen zal de markt zich steeds meer gaan specialiseren waardoor samenwerking noodzakelijk blijft."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding