Britse schadeherstellers kunnen geen personeel vinden

Britse schadeherstellers kunnen vrijwel geen geschikte mensen vinden om vacatures op te vullen. Dat probleem wordt ook ernstiger omdat auto’s steeds ingewikkelder in elkaar zitten met allerlei nieuwe technologie, zoals driver-assistance, elektronica en hybride aandrijving, waardoor de eisen aan schadespecialisten ook steeds verder worden opgeschroefd.

Bovag geeft advies rond coronavirus, RDW schakelt terug

Een onderzoek van het Britse Auto Body Projects laat zien dat één op de drie schadebedrijven in dat land met een tekort aan vakkundig personeel zitten. Velen wijten dat aan het feit dat verzekeraars een uurvergoeding in de schadebedragen willen incalculeren die niet meer overeenkomt met de werkelijkheid. Schadebedrijven kunnen daardoor nauwelijks winst maken om te investeren in de steeds moderner apparatuur laat staan in goed-opgeleid technisch personeel.

Directeur Mark Bull: ‘’Het gebrek aan vaardigheden vormt een grote uitdaging voor de schadeherstelsector. Een vergrijzend personeelsbestand in combinatie met een gebrek aan investeringen in technische training en het aanwerven en opleiden van leerlingen leidt nu al tot een tekort in de hele sector. Dat alles wordt nog verergerd door Brexit waardoor Oost-Europese specialisten het in ons land voor gezien houden. Schadeherstel is in de meeste gevallen een zaak van kleinere bedrijfjes die de slag lang niet allemaal bij kunnen houden.’’

Britse schadeherstellers kunnen geen personeel vinden - Automobielmanagement.nl

Britse schadeherstellers kunnen geen personeel vinden

Britse schadeherstellers kunnen vrijwel geen geschikte mensen vinden om vacatures op te vullen. Dat probleem wordt ook ernstiger omdat auto’s steeds ingewikkelder in elkaar zitten met allerlei nieuwe technologie, zoals driver-assistance, elektronica en hybride aandrijving, waardoor de eisen aan schadespecialisten ook steeds verder worden opgeschroefd.

Bovag geeft advies rond coronavirus, RDW schakelt terug

Een onderzoek van het Britse Auto Body Projects laat zien dat één op de drie schadebedrijven in dat land met een tekort aan vakkundig personeel zitten. Velen wijten dat aan het feit dat verzekeraars een uurvergoeding in de schadebedragen willen incalculeren die niet meer overeenkomt met de werkelijkheid. Schadebedrijven kunnen daardoor nauwelijks winst maken om te investeren in de steeds moderner apparatuur laat staan in goed-opgeleid technisch personeel.

Directeur Mark Bull: ‘’Het gebrek aan vaardigheden vormt een grote uitdaging voor de schadeherstelsector. Een vergrijzend personeelsbestand in combinatie met een gebrek aan investeringen in technische training en het aanwerven en opleiden van leerlingen leidt nu al tot een tekort in de hele sector. Dat alles wordt nog verergerd door Brexit waardoor Oost-Europese specialisten het in ons land voor gezien houden. Schadeherstel is in de meeste gevallen een zaak van kleinere bedrijfjes die de slag lang niet allemaal bij kunnen houden.’’