De toenemende complexiteit van auto’s, autoruiten, caravans, campers, trucks en motoren vraagt om steeds meer kennis en kunde. Leden van de vereniging contacteren Focwa nu al veelvuldig voor hulp en ondersteuning bij technische issues. De technische helpdesk vormt hierbij al jaren het hart van het Focwa kenniscentrum, dagelijks kunnen leden er terecht met vragen over nieuwe verbindingstechnieken, kalibratie van ADAS-systemen, (de)montageprocedures en voertuigelektronica, specifiek voor automerk en -type.

Kantinejournaal

Om in te spelen op die toenemende complexiteit lanceert Focwa nu een kantinejournaal. Op gezette tijdstippen in het jaar wil de brancheorganisatie technische tips en informatie verspreiden onder de medewerkers van Focwa-bedrijven. Femke Teeling, directeur Focwa: “Via het kantinejournaal streven we ernaar dat werknemers aan de koffiemachine of aan de kantinetafel met elkaar in gesprek gaan over technische uitdagingen en oplossingen. In onze eerste uitgave focussen we bijvoorbeeld op de meest gestelde vragen aan de Technische Helpdesk.”

Het kantinejournaal verschijnt in de vorm van een krant en is een aanvulling op het Focwa-magazine en de nieuwsbrieven, en voornamelijk gericht op de technische informatie voor medewerkers.