Reilly had graag een samenwerking met Renault gezien voor de ontwikkeling van de nieuwe Combo maar die mogelijkheid verviel toen de Fransen ervoor kozen om met Daimler in zee te gaan voor, onder meer, de bouw van een compacte bestelauto. Hij zegt: "Het besluit om de huidige Combo te vervangen, viel in een tijd dat het crisis was bij GM. Er was geen geld om zelf een vervanger te gaan ontwikkelen. Tegelijk was het betreden van de bestelautomarkt zonder Combo geen optie. Wij zouden dan een serieus risico lopen dat fleetowners die uit de gehele personen- en bedrijfsautorange van Opel en Vauxhall putten, bij gebrek aan een Combo, ons merk de rug zouden toekeren. Zij willen alles of niets en stappen zomaar over naar een ander merk als dat wel een compleet gamma heeft. Toen zijn wij de markt gaan verkennen, waarna Fiat naar voren kwam als meest geschikte partner. Hun Doblò is een uitstekend product met veel mogelijkheden."

Reilly bevestigt dat er van de nieuwe Combo meer versies komen dan alleen een gesloten bestelauto in een korte en lange uitvoering. Hij liet zich, na een korte denkpauze, niet uit over een personenuitvoering met ruiten en een achterbank. Het design van de nieuwe Combo is op een andere grille en wat logo’s na identiek aan dat van de Fiat, aldus de GM-topman die het nieuwe model natuurlijk al heeft gezien. Door te stellen dat het gemis van een Combo een periode van tweeënhalf jaar zou omspannen, impliceert dat er nadien alsnog echte Opel-variant van de compacte bestelauto komt. "We moeten afwachten hoe onze klanten op de nieuwe auto gaan reageren. Over het algemeen is een samenwerkingsverband in de bestelautobranche goed verdedigbaar. Ondernemers snappen dat er zo op kosten wordt bespaard."

 

In de ‘redding’ van de fabricage van de Opel en Vauxhall Vivaro in de Britse fabriek in Luton, is Reilly alom geprezen in de Britse pers. Over de details van de onderhandelingen die hij heeft gevoerd met Renault, dat dezelfde auto vanaf 2013 onder eigen vlag in Frankrijk gaat bouwen, wil Reilly niets kwijt. Wel komt zijn argumentatie naar voren: "De Vauxhall Vivaro is voor de Britse markt een belangrijk model. De Britten kiezen bewust een bestelauto van een merk uit het thuisland, die bovendien ook daar wordt geproduceerd. Daarnaast is het zo dat er een volstrekt gelijkwaardige relatie is tussen Renault en Opel als het om de ontwikkeling van nieuwe modellen gaat. De productie is nu ook gelijkwaardig verdeeld; zonder eigen fabricage hadden we feitelijk een groot deel van de samenwerking ‘weggegeven’ en zou het aandeel van Renault te zwaar worden. Verder is Luton heel praktisch gezien een onmisbare productielocatie. Wij hadden eigenlijk geen  alternatieven op het Europese vasteland; Spanje en Duitsland waren geen opties."