Renault Frendzy toont actuele visie op bestelautolijn (filmpje)

Renault laat hun nieuwe concept car Frendzy zien, die komend najaar op de IAA in Frankfurt zal worden getoond. Het is een echte werkauto, aldus Renault, en zou daarmee in de toekomst de Kangoo kunnen gaan opvolgen. “De Frendzy gunt ons een blik op één van de belangrijkste activiteiten bij Renault: het ontwikkelen van bedrijfswagens met een origineel en innovatief aanbod”, aldus ontwerper Laurens van den Acker.

Het elektrisch aangedreven model is inzetbaar voor werk en gezin, aldus Renault. Net als de Kangoo dus, waarbij opvalt hoeveel dynamischer en moderner de Frendzy ten opzichte van dat model overkomt. "De Frendzy is een geweldige tool die de sterke trend weerspiegelt dat flexibiliteit en veelzijdigheid een must zijn geworden. Hij is efficiënt en modern voor het beroepsleven en sportief en gezellig voor het gezin", aldus Axel Breun, Directeur Design Concept en Show Cars.

Bijzonder is de asymmetrische vorm van de auto. In plaats van een middenstijl zien we aan de passagierskant een normaal portier en een zijschuifdeur waarin een 37 inch scherm verwerkt is: dit is de ‘werkkant’. Aan de bestuurderskant ontbreekt de middenstijl eveneens, maar hier zijn twee portieren geplaatst die beide in tegengestelde richting openen: dat is de ‘familiekant’.

Doordeweeks is de Frendzy geschikt voor de professionele gebruiker, met het grote buitenscherm waarop verschillende nuttige boodschappen kunnen worden weergegeven (‘ben aan het lossen, ben over vijf minuten terug’, weergave van de rij-modus of laadniveau van de accu), of waarop reclame kan worden gemaakt, zowel tijdens het rijden als bij stilstand. In het weekend ontpopt deze auto zich tot gezinswagen, met een comfortabele passagiersstoel en een grote achterbank.
Het linnen dak past zich aan de vormen van grote spullen aan terwijl de lading kan worden vastgezet op de vloer door middel van magneten. Modulaire opbergsystemen vergemakkelijken het werkende leven. De achterbank is uit één stuk ingebouwd in de vloer, terwijl de passagiersstoel naar voren kan worden gekanteld om ruimte te creëren.

Renault Frendzy toont actuele visie op bestelautolijn (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Renault Frendzy toont actuele visie op bestelautolijn (filmpje)

Renault laat hun nieuwe concept car Frendzy zien, die komend najaar op de IAA in Frankfurt zal worden getoond. Het is een echte werkauto, aldus Renault, en zou daarmee in de toekomst de Kangoo kunnen gaan opvolgen. “De Frendzy gunt ons een blik op één van de belangrijkste activiteiten bij Renault: het ontwikkelen van bedrijfswagens met een origineel en innovatief aanbod”, aldus ontwerper Laurens van den Acker.

Het elektrisch aangedreven model is inzetbaar voor werk en gezin, aldus Renault. Net als de Kangoo dus, waarbij opvalt hoeveel dynamischer en moderner de Frendzy ten opzichte van dat model overkomt. "De Frendzy is een geweldige tool die de sterke trend weerspiegelt dat flexibiliteit en veelzijdigheid een must zijn geworden. Hij is efficiënt en modern voor het beroepsleven en sportief en gezellig voor het gezin", aldus Axel Breun, Directeur Design Concept en Show Cars.

Bijzonder is de asymmetrische vorm van de auto. In plaats van een middenstijl zien we aan de passagierskant een normaal portier en een zijschuifdeur waarin een 37 inch scherm verwerkt is: dit is de ‘werkkant’. Aan de bestuurderskant ontbreekt de middenstijl eveneens, maar hier zijn twee portieren geplaatst die beide in tegengestelde richting openen: dat is de ‘familiekant’.

Doordeweeks is de Frendzy geschikt voor de professionele gebruiker, met het grote buitenscherm waarop verschillende nuttige boodschappen kunnen worden weergegeven (‘ben aan het lossen, ben over vijf minuten terug’, weergave van de rij-modus of laadniveau van de accu), of waarop reclame kan worden gemaakt, zowel tijdens het rijden als bij stilstand. In het weekend ontpopt deze auto zich tot gezinswagen, met een comfortabele passagiersstoel en een grote achterbank.
Het linnen dak past zich aan de vormen van grote spullen aan terwijl de lading kan worden vastgezet op de vloer door middel van magneten. Modulaire opbergsystemen vergemakkelijken het werkende leven. De achterbank is uit één stuk ingebouwd in de vloer, terwijl de passagiersstoel naar voren kan worden gekanteld om ruimte te creëren.