Opvallend is dat de Caddy de Transporter is voorbijgestreefd, met 160.600 (+24% in vergelijk met 2010) tegen 155.800 (+5%) exemplaren. Bij de T5 is dat inclusief variaties als de personenbussen en campers. De Crafter-verkopen groeiden het minst sterk van alle modellen en bleven steken op 39.600 eenheden. Veel groter is de vraag naar de Amarok, die wereldwijd 66.500 maal werd verkocht, een verdrievoudiging. Lokaal droegen de Braziliaanse Saveiro (een soort Caddy pick-up) en de klassieke T2 flink bij aan het resultaat.
In West-Europa is de groei van Volkswagen Bedrijfswagens bijna achttien procent, wat neerkomt op een kleine 290.000 eenheden. Opvallend is de groei in Afrika (+89%) en Argentinië (+77%) – bijbehorende aantallen vermeldt de fabrikant echter niet. Volkswagen zegt dat de orderportefeuille voor 2012 die van topjaar 2007 nu al overschrijdt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding