Nederland heeft streepje voor bij Opel Combo

Nederland is het eerste Europese land waar General Motors de nieuwe Opel Combo op loslaat. De auto staat sinds een week bij de dealers en kost vanaf 13.245 euro met dieselmotor. Als lokkertje wordt een academische prijs van 9.995 euro voor de weinig interessante benzineversie genoemd.

Dat de Opel Combo een omgenummerde Fiat Doblò is, doet voor zowel dealers als importeur niet erg ter zake, zo bleek tijdens de perspresentatie van de Combo. Althans, niet in negatieve zin. Ze zijn vooral blij dat de compacte besteller eindelijk is gearriveerd. En die Fiat, dat is een ‘goede auto’, zo is de mening. International Van of the Year 2011 zelfs. Ad Vasen, manager bedrijfswagens bij Opel Nederland, zegt dat de vlotte marktintroductie te maken heeft met de vooraanstaande positie die Nederland zich, net als Engeland, als actief en professioneel bedrijfsautoland heeft verworven. Vasen prijst zijn dealers ervoor.

Voor het eerst is de Combo in drie verschillende formaten leverbaar, zodat er meer keuze is dan bij het vorige model: er is een standaardlengte met of zonder verhoogd dak en een verlengde versie met normaal dak. In jargon: L1H1, L1H2, L2H1. De vorige Combo verkocht trouwens nog redelijk goed op zijn ouwe dag. Het was in zijn segment de nummer drie van Europa en hij maakte in Nederland nog een groeisprongetje naar een totaal van 1.362 stuks in 2011. Dit jaar denkt Opel 2.250 nieuwe Combo’s te gaan verkopen, waarvan negentig procent als bestelwagen (Cargo) en de rest als de vijf- of zevenpersoons personenautoversie (Tour).

Opel schermt flink met de afmetingen van de Combo en noemt hem de grootste in zijn segment op het gebied van onder meer laadvolume (tot 4,2 m3) en laadvermogen (max. 1.025 kg). Alle motorvarianten met uitzondering van de aardgas-versie hebben een start-stopsysteem. De zuinigste variant is de kleinste diesel, de 1.3 CDTI (90 pk) die 4,8 tot 4,9 l/100 km nipt uit de tank, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 126 tot 129 gr/km (afhankelijk van de uitvoering). Hardrijders kunnen terecht bij de 320 Nm en 135 pk sterke 2.0 CDTI. Tussenmodel is een 1.6 CDTI van 105 pk.

Meer over de nieuwe Opel Combo in Automobiel Management 3 van 17 februari

Nederland heeft streepje voor bij Opel Combo - Automobielmanagement.nl

Nederland heeft streepje voor bij Opel Combo

Nederland is het eerste Europese land waar General Motors de nieuwe Opel Combo op loslaat. De auto staat sinds een week bij de dealers en kost vanaf 13.245 euro met dieselmotor. Als lokkertje wordt een academische prijs van 9.995 euro voor de weinig interessante benzineversie genoemd.

Dat de Opel Combo een omgenummerde Fiat Doblò is, doet voor zowel dealers als importeur niet erg ter zake, zo bleek tijdens de perspresentatie van de Combo. Althans, niet in negatieve zin. Ze zijn vooral blij dat de compacte besteller eindelijk is gearriveerd. En die Fiat, dat is een ‘goede auto’, zo is de mening. International Van of the Year 2011 zelfs. Ad Vasen, manager bedrijfswagens bij Opel Nederland, zegt dat de vlotte marktintroductie te maken heeft met de vooraanstaande positie die Nederland zich, net als Engeland, als actief en professioneel bedrijfsautoland heeft verworven. Vasen prijst zijn dealers ervoor.

Voor het eerst is de Combo in drie verschillende formaten leverbaar, zodat er meer keuze is dan bij het vorige model: er is een standaardlengte met of zonder verhoogd dak en een verlengde versie met normaal dak. In jargon: L1H1, L1H2, L2H1. De vorige Combo verkocht trouwens nog redelijk goed op zijn ouwe dag. Het was in zijn segment de nummer drie van Europa en hij maakte in Nederland nog een groeisprongetje naar een totaal van 1.362 stuks in 2011. Dit jaar denkt Opel 2.250 nieuwe Combo’s te gaan verkopen, waarvan negentig procent als bestelwagen (Cargo) en de rest als de vijf- of zevenpersoons personenautoversie (Tour).

Opel schermt flink met de afmetingen van de Combo en noemt hem de grootste in zijn segment op het gebied van onder meer laadvolume (tot 4,2 m3) en laadvermogen (max. 1.025 kg). Alle motorvarianten met uitzondering van de aardgas-versie hebben een start-stopsysteem. De zuinigste variant is de kleinste diesel, de 1.3 CDTI (90 pk) die 4,8 tot 4,9 l/100 km nipt uit de tank, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 126 tot 129 gr/km (afhankelijk van de uitvoering). Hardrijders kunnen terecht bij de 320 Nm en 135 pk sterke 2.0 CDTI. Tussenmodel is een 1.6 CDTI van 105 pk.

Meer over de nieuwe Opel Combo in Automobiel Management 3 van 17 februari