Morgen onthult Chrysler het nieuws dat het een pick-up op aardgas in serieproductie neemt. Het zou gaan om een serie van tweeduizend modellen van het heavy-duty type Ram 2500 bi-fuel, dat op zowel op aardgas als benzine kan rijden. In 2009 zijn er voor het eerst gesprekken gevoerd door de auto-industrie en twee Amerikaanse aardgasleveranciers.  Fred Diaz, chief Chrysler Ram, zegt in Amerikaanse media dat zijn merk heel snel een aardgas-model heeft kunnen bouwen doordat het kon profiteren van de kennis van Fiat dat Europa’s grootste aardgasauto-producent is.

General Motors doet hetzelfde als Chrysler, maar dan met hun modellen Chevrolet Silverado en GMC Sierra 2500. GM meldt dat deze in het vierde kwartaal van dit jaar in de Amerikaanse prijslijst zullen verschijnen. Ford levert sinds 2009 conversiesets voor de ombouw naar aardgas voor bedrijfswagens, waaronder ook de Transit Connect die lokaal in trek is als taxi. Chrysler gaat de aardgasgestookte pick-ups vooralsnog inzetten bij fleetowners. Aardgas als autobrandstof is niet geheel nieuw in de Verenigde Staten. Wel hebben gebruikers te maken met een zeer beperkt netwerk van tankstations die aardgas aanbieden. Het immense land moet het doen met 400 vulpunten. Voor de geïnteresseerden in een pick-up is het daarom belangrijk om te weten of de beloofde actieradius van pakweg 400 kilometer op aardgas (en aanvullend nog 180 op benzine) de moeite van de investering waard is.