De servicemonteurs onderhouden en plaatsen fitnessapparaten op sportscholen. De nachtelijke bevoorrading van hun bestelauto’s voorkomt tijdrovend bezoek aan onderdelenmagazijnen. Doordat er geen bestelauto-inrichting in de laadruimten van de Mercedes-Benz Vito’s zat, werden de onderdelen tot voor kort bovenop het gereedschap van de monteurs gelegd. Onwenselijk, reden waarom GEFCO onder meer een verhoogde laadruimte in elke Vito heeft gemonteerd, met daaronder uitschuifbare lades waarin het gereedschap kan worden opgeborgen. Op de verhoogde vloer is ruimte voor de nieuw geleverde onderdelen.

"Nachtelijke bevoorrading gebeurt bij ons al minstens een jaar of zeven naar volle tevredenheid", aldus woordvoerster Gonny Kettler van Life Fitness. "De bezorgers hebben een reserve-sleutel van elke auto, waarmee zij uitsluitend de laadruimte kunnen openen. Handig is dat onze servicemonteur overdag retourzendingen in de bestelauto kunnen achterlaten, zodat de bezorger deze kan meenemen." Voorwaarde is natuurlijk wel dat elke servicemonteur zijn bestelauto altijd op een min of meer vaste plek kan parkeren. "Ik kan mij niet herinneren dat een van onze auto’s niet gevonden kon worden", stelt Gonny Kettler gerust. "Ze vallen wel op." De Vito’s zijn ontwikkeld in samenwerking met Achilles autolease en Mercedes-Benz-dealer Hogenbirk uit Rotterdam. Gefco stelde de inrichting samen aan de hand van een inventarisatie bij de servicemonteurs van Life Fitness. "We hebben de servicebussen tailor made gemaakt", aldus Will Walravens, managing director van Gefco Automotive.