Europese typegoedkeuring voor 100% elektrische bus van BYD

De Chinese fabrikant heeft deze week bekend gemaakt dat zijn ‘100% elektrische bus’ is voorzien van Europese typegoedkeuring. Daarmee mag men de bus verkopen in alle lidstaten van de Europese Unie zonder dat voor de bus nog nationale of individuele typegoedkeuring verkregen hoeft te worden.

Met de typegoedkeuring heeft BYD naar eigen zeggen  ‘een belangrijke stap gezet voor de verkoop van zijn elektrische bussen in Europa’. De typegoedkeuring is een verplicht certificaat dat verkregen moet worden voordat een voertuig of zijn componenten, goedgekeurd kan worden voor de verkoop in landen van de Europese Unie. De typegoedkeuring bestaat uit 25 tests (exclusief de test van de componenten) en vereist een hoge standaard als het gaat om de voertuig- en veiligheidsprestaties. Om de norm te kunnen halen, moet een bus voldoen aan een groot aantal, strenge Europese richtlijnen.

Steden met belangstelling voor de bus zijn onder meer: Amsterdam (Schiphol), Boedapest, Madrid, Barcelona, Brussel en Salzburg.

Reacties

Zal Wim v.d. Leegte niet leuk vinden!

Geplaatst door: info@joe-gas.com op

Een typekeuring is NIET vereist voor de verkoop maar voor het verkrijgen van een kenteken om op de openbare weg te mogen rijden.
Zo hebben b.v vliegveld bussen ook geen typegoedkeuring

Geplaatst door: Laszlo Mogyorossy op

Den Haag moet even haast maken met het algemeen verbinden verklaren van de CAO Openbaar Vervoer en dan kan het bedrijf opnieuw beginnen met behalen van NEN- en VDV normen voordat ze bij de Nederlandse streekvervoerders mogen gaan rijden.

Geplaatst door: Gerard Klinge op

Beetje concurentie kan toch geen kwaad ?

Dit bericht is bewerkt door de beheerder op 11-01-2013 20:23.

Geplaatst door: Frans van der Werf op
Europese typegoedkeuring voor 100% elektrische bus van BYD - Automobielmanagement.nl

Europese typegoedkeuring voor 100% elektrische bus van BYD

De Chinese fabrikant heeft deze week bekend gemaakt dat zijn ‘100% elektrische bus’ is voorzien van Europese typegoedkeuring. Daarmee mag men de bus verkopen in alle lidstaten van de Europese Unie zonder dat voor de bus nog nationale of individuele typegoedkeuring verkregen hoeft te worden.

Met de typegoedkeuring heeft BYD naar eigen zeggen  ‘een belangrijke stap gezet voor de verkoop van zijn elektrische bussen in Europa’. De typegoedkeuring is een verplicht certificaat dat verkregen moet worden voordat een voertuig of zijn componenten, goedgekeurd kan worden voor de verkoop in landen van de Europese Unie. De typegoedkeuring bestaat uit 25 tests (exclusief de test van de componenten) en vereist een hoge standaard als het gaat om de voertuig- en veiligheidsprestaties. Om de norm te kunnen halen, moet een bus voldoen aan een groot aantal, strenge Europese richtlijnen.

Steden met belangstelling voor de bus zijn onder meer: Amsterdam (Schiphol), Boedapest, Madrid, Barcelona, Brussel en Salzburg.

Reacties

Zal Wim v.d. Leegte niet leuk vinden!

Geplaatst door: info@joe-gas.com op

Een typekeuring is NIET vereist voor de verkoop maar voor het verkrijgen van een kenteken om op de openbare weg te mogen rijden.
Zo hebben b.v vliegveld bussen ook geen typegoedkeuring

Geplaatst door: Laszlo Mogyorossy op

Den Haag moet even haast maken met het algemeen verbinden verklaren van de CAO Openbaar Vervoer en dan kan het bedrijf opnieuw beginnen met behalen van NEN- en VDV normen voordat ze bij de Nederlandse streekvervoerders mogen gaan rijden.

Geplaatst door: Gerard Klinge op

Beetje concurentie kan toch geen kwaad ?

Dit bericht is bewerkt door de beheerder op 11-01-2013 20:23.

Geplaatst door: Frans van der Werf op