Met de typegoedkeuring heeft BYD naar eigen zeggen ‘een belangrijke stap gezet voor de verkoop van zijn elektrische bussen in Europa’. De typegoedkeuring is een verplicht certificaat dat verkregen moet worden voordat een voertuig of zijn componenten, goedgekeurd kan worden voor de verkoop in landen van de Europese Unie. De typegoedkeuring bestaat uit 25 tests (exclusief de test van de componenten) en vereist een hoge standaard als het gaat om de voertuig- en veiligheidsprestaties. Om de norm te kunnen halen, moet een bus voldoen aan een groot aantal, strenge Europese richtlijnen.
Steden met belangstelling voor de bus zijn onder meer: Amsterdam (Schiphol), Boedapest, Madrid, Barcelona, Brussel en Salzburg.
Zal Wim v.d. Leegte niet leuk vinden!
Een typekeuring is NIET vereist voor de verkoop maar voor het verkrijgen van een kenteken om op de openbare weg te mogen rijden.
Zo hebben b.v vliegveld bussen ook geen typegoedkeuring
Den Haag moet even haast maken met het algemeen verbinden verklaren van de CAO Openbaar Vervoer en dan kan het bedrijf opnieuw beginnen met behalen van NEN- en VDV normen voordat ze bij de Nederlandse streekvervoerders mogen gaan rijden.
Beetje concurentie kan toch geen kwaad ?
Dit bericht is bewerkt door de beheerder op 11-01-2013 20:23.