Tractomas truck van 500 ton op Goodyear-banden

Goodyear levert banden voor de Tractomas, ‘s werelds grootste trekker die is gebouwd door Nicolas, de Franse specialist voor zwaar vervoer.

 De duizend pk sterke trekker die road trains met een gewicht tot 535 ton kan slepen, rijdt op enorme Goodyear GP-2B-banden in maat 385/95R25. De vrachtwagen is gebouwd door Nicolas en werd besteld door het mijnbedrijf LCR. Hij zal worden ingezet om een reeks zijdelingse kiepwagens te trekken in een bruinkoolmijn in de Australische staat Queensland. De Tractomas TR 10×10 heeft een leeggewicht van veertig ton en wordt aangedreven door een 27 liter dieselmotor van Caterpillar, goed voor duizend pk, over afstanden tot veertig kilometer met een gemiddelde snelheid tot vijftig km/u.

 Goodyear produceert een breed gamma’s van hoogwaardige OTR-banden. Deze zijn geschikt voor vaste en gelede kiepkarren, wielladers, nivelleermachines, haven- en industriemachines, mijnmachines en mobiele kranen.  De vrachtwagen is te zien op de stand van Nicolas op Bauma, de beurs voor de bouwsector van 15 tot 21 april 2013 in München (openluchtzone F8, stand N828).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Prachtige foto en leuk voor Goodyear natuurlijk. Jammer alleen dat de foto niet van toepassing is op het voertuig waarover wordt geschreven. Eeen 10×10 wil zeggen een truck met 5 assen (tien wielen) waarvan alle wielen worden aangedreven. De foto toont een vierasser. Kan dus hooguit een 8×8 zijn.

Geplaatst door: a. van nierop op
Tractomas truck van 500 ton op Goodyear-banden - Automobielmanagement.nl

Tractomas truck van 500 ton op Goodyear-banden

Goodyear levert banden voor de Tractomas, ‘s werelds grootste trekker die is gebouwd door Nicolas, de Franse specialist voor zwaar vervoer.

 De duizend pk sterke trekker die road trains met een gewicht tot 535 ton kan slepen, rijdt op enorme Goodyear GP-2B-banden in maat 385/95R25. De vrachtwagen is gebouwd door Nicolas en werd besteld door het mijnbedrijf LCR. Hij zal worden ingezet om een reeks zijdelingse kiepwagens te trekken in een bruinkoolmijn in de Australische staat Queensland. De Tractomas TR 10×10 heeft een leeggewicht van veertig ton en wordt aangedreven door een 27 liter dieselmotor van Caterpillar, goed voor duizend pk, over afstanden tot veertig kilometer met een gemiddelde snelheid tot vijftig km/u.

 Goodyear produceert een breed gamma’s van hoogwaardige OTR-banden. Deze zijn geschikt voor vaste en gelede kiepkarren, wielladers, nivelleermachines, haven- en industriemachines, mijnmachines en mobiele kranen.  De vrachtwagen is te zien op de stand van Nicolas op Bauma, de beurs voor de bouwsector van 15 tot 21 april 2013 in München (openluchtzone F8, stand N828).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Prachtige foto en leuk voor Goodyear natuurlijk. Jammer alleen dat de foto niet van toepassing is op het voertuig waarover wordt geschreven. Eeen 10×10 wil zeggen een truck met 5 assen (tien wielen) waarvan alle wielen worden aangedreven. De foto toont een vierasser. Kan dus hooguit een 8×8 zijn.

Geplaatst door: a. van nierop op