Vraagtekens bij VW e-load Up

Op de chique, gezamenlijke IAA-persavond van alle automerken binnen de Volkswagen-groep, heeft zowaar een bestelauto het podium mogen betreden: de Volkswagen e-load Up, die uiteraard ideaal wordt genoemd voor het rondbrengen van pizza’s en post. Maar niet in Nederland, waar een besteller als deze niet aan de grijskentekeneisen zal voldoen.

Anders dan bij de maart 2012 gepresenteerde besteluitvoering Cargo Up, gaat het bij de e-load Up om de vijfdeurs in plaats van de driedeurs uitvoering van de Volkswagen Up. Gebleven is de enkele zitplaats; nieuw is een klapstoel voor een eventuele tweede inzittende. Achter de zitplaatsen is ruim een kubieke meter (1.400 liter) laadruimte beschikbaar. Het maximale laadvermogen is 306 kg. De e-load Up heeft de eveneens in Frankfurt gepresenteerde e-Up als technische basis. het bestellertje beschikt over een elektromotor met een vermogen van 60 kW/82 pk en een koppel van 210 Nm. Deze elektromotor wordt gevoed door een 18,7 kWh lithium-ion-batterij die in de wagenvloer is geïntegreerd. Met een volle lading van de batterij is de compacte besteller goed voor een actieradius van maximaal 160 km. Hij sprint in 12,4 s van 0-100 km/h. Met zijn topsnelheid van 130 km/h kan hij ook op de snelweg goed uit de voeten.
Voor het opladen van de batterij maakt de e-load Up gebruik van het gestandaardiseerde CCS (Combined Charging System). Dit systeem is geschikt voor zowel wissel- als gelijkstroomladen. Ofwel: vrijwel elke stroomaansluiting kan dienen als oplaadpunt. Met een snellader is het mogelijk om binnen een half uur een laadcapaciteit van circa tachtig procent te bereiken. VW vindt elektrische aandrijving "een realistische optie voor een eventuele bestelwagenuitvoering van de Up. Uiteraard zijn er ook andere mogelijkheden. Evenals de personenwagenuitvoering zou de besteller ook kunnen worden uitgevoerd met een benzine-, diesel- of aardgasmotor."

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Hoezo problemen?
Waarom zou dit autootje op grijs kenteken moeten staan? Geen wegenbelasting, geen bijtelling, 28% investeringsaftrek, 36% milieu-investeringsaftrek, versneld afschrijven mag en woon je in Amsterdam dan krijg je nog eens € 5000 terug, dan heb je deze auto bijna voor niks. Ik zet mijnvraagtekens bij dit artikel 😉

Geplaatst door: Rámon op

Een grijs kenteken auto krijgt een ondernemer BPM korting, en de bijtelling gaat naar 7% per 2014

Geplaatst door: Van Achthoven op
Vraagtekens bij VW e-load Up - Automobielmanagement.nl

Vraagtekens bij VW e-load Up

Op de chique, gezamenlijke IAA-persavond van alle automerken binnen de Volkswagen-groep, heeft zowaar een bestelauto het podium mogen betreden: de Volkswagen e-load Up, die uiteraard ideaal wordt genoemd voor het rondbrengen van pizza’s en post. Maar niet in Nederland, waar een besteller als deze niet aan de grijskentekeneisen zal voldoen.

Anders dan bij de maart 2012 gepresenteerde besteluitvoering Cargo Up, gaat het bij de e-load Up om de vijfdeurs in plaats van de driedeurs uitvoering van de Volkswagen Up. Gebleven is de enkele zitplaats; nieuw is een klapstoel voor een eventuele tweede inzittende. Achter de zitplaatsen is ruim een kubieke meter (1.400 liter) laadruimte beschikbaar. Het maximale laadvermogen is 306 kg. De e-load Up heeft de eveneens in Frankfurt gepresenteerde e-Up als technische basis. het bestellertje beschikt over een elektromotor met een vermogen van 60 kW/82 pk en een koppel van 210 Nm. Deze elektromotor wordt gevoed door een 18,7 kWh lithium-ion-batterij die in de wagenvloer is geïntegreerd. Met een volle lading van de batterij is de compacte besteller goed voor een actieradius van maximaal 160 km. Hij sprint in 12,4 s van 0-100 km/h. Met zijn topsnelheid van 130 km/h kan hij ook op de snelweg goed uit de voeten.
Voor het opladen van de batterij maakt de e-load Up gebruik van het gestandaardiseerde CCS (Combined Charging System). Dit systeem is geschikt voor zowel wissel- als gelijkstroomladen. Ofwel: vrijwel elke stroomaansluiting kan dienen als oplaadpunt. Met een snellader is het mogelijk om binnen een half uur een laadcapaciteit van circa tachtig procent te bereiken. VW vindt elektrische aandrijving "een realistische optie voor een eventuele bestelwagenuitvoering van de Up. Uiteraard zijn er ook andere mogelijkheden. Evenals de personenwagenuitvoering zou de besteller ook kunnen worden uitgevoerd met een benzine-, diesel- of aardgasmotor."

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Hoezo problemen?
Waarom zou dit autootje op grijs kenteken moeten staan? Geen wegenbelasting, geen bijtelling, 28% investeringsaftrek, 36% milieu-investeringsaftrek, versneld afschrijven mag en woon je in Amsterdam dan krijg je nog eens € 5000 terug, dan heb je deze auto bijna voor niks. Ik zet mijnvraagtekens bij dit artikel 😉

Geplaatst door: Rámon op

Een grijs kenteken auto krijgt een ondernemer BPM korting, en de bijtelling gaat naar 7% per 2014

Geplaatst door: Van Achthoven op