Invloed bandenlabel op aankoop banden groeit

Het Europese bandenlabel heeft een toenemende invloed op de aankoopbeslissing van vrachtwagenparken. Dat is de conclusie van een recente studie die bandenfabrikant Goodyear liet uitvoeren bij beheerders van vrachtwagenparken in vijf Europese landen.

Groeiende invloed

De studie vond plaats onder 500 vrachtwagenparken in Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje. Ruim de helft van de vrachtwagenparken (54%) bevestigt dat het label een invloed heeft op hun keuze. Twee op drie (66 %) beschouwt laag verbruik als het voornaamste criterium op het label. Het belang van de levensduur in de aankoopbeslissingen wordt onderstreept door het feit dat 86 % vraagt om slijtagegegevens toe te voegen aan het label.

Hulpmiddel bandenkeuze

In vergelijking met het vorige onderzoek dat in 2011 door Goodyear werd uitgevoerd, toont dit onderzoek tevens aan dat wagenparbeheerders zich meer bewust zijn van het belang van het label maar ook van de waarde ervan als hulpmiddel om de best onderbouwde bandenkeuze te maken.

Bron: Autobandenportaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Invloed bandenlabel op aankoop banden groeit - Automobielmanagement.nl

Invloed bandenlabel op aankoop banden groeit

Het Europese bandenlabel heeft een toenemende invloed op de aankoopbeslissing van vrachtwagenparken. Dat is de conclusie van een recente studie die bandenfabrikant Goodyear liet uitvoeren bij beheerders van vrachtwagenparken in vijf Europese landen.

Groeiende invloed

De studie vond plaats onder 500 vrachtwagenparken in Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje. Ruim de helft van de vrachtwagenparken (54%) bevestigt dat het label een invloed heeft op hun keuze. Twee op drie (66 %) beschouwt laag verbruik als het voornaamste criterium op het label. Het belang van de levensduur in de aankoopbeslissingen wordt onderstreept door het feit dat 86 % vraagt om slijtagegegevens toe te voegen aan het label.

Hulpmiddel bandenkeuze

In vergelijking met het vorige onderzoek dat in 2011 door Goodyear werd uitgevoerd, toont dit onderzoek tevens aan dat wagenparbeheerders zich meer bewust zijn van het belang van het label maar ook van de waarde ervan als hulpmiddel om de best onderbouwde bandenkeuze te maken.

Bron: Autobandenportaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding