Nieuwe motoren en uitvoeringen voor Renault Master

Renault voorziet de Master komend najaar van nieuwe motoren en andere technologieën. De vernieuwde versie is uiterlijk herkenbaar aan een andere grille. De nieuwe Renault Master beleeft zijn wereldpremière op de bedrijfsautobeurs van Birmingham die nu wordt gehouden.

De Master behoudt zijn 2.3 dCi-motor, die voortaan echter vermogens van 110 tot 165 pk gaat leveren, ten opzichte van 100 tot 150 pk nu. De twee sterkste versies (135 en 165 pk) zijn uitgerust met Twin Turbo-technologie, die volgens Renault een brandstofbesparing oplevert van 1,5 L/100 km. Het verbruik daalt daarmee tot 6,9 l/100 km (180 g/km) voor de L2H2 met 165 pk. Het brandstofverbruik kan tot tien procent dalen door de ecomode-knop te gebruiken. Dit systeem beïnvloedt het motorkoppel, de airconditioning en de verwarming.

Meer veiligheidssystemen

Er zijn nieuwe comfort- en veiligheidsuitrustingen ingebouwd. De nieuwste generatie ESC met standaard Load Adaptive Control is gekoppeld aan Hill-start Assist en Extended Grip. Deze functie zorgt ervoor dat de auto grip houdt bij lastige rijomstandigheden, zoals sneeuw, modder of zand. Trailer Swing Control  – in combinatie met de optionele trekhaak – is ook leverbaar. Het bandenspanningscontrolesysteem (op de combi-versies) waarschuwt de bestuurder bij afwijkingen zoals een te lage bandenspanning of een lekke band. Een nieuwe optie is de Wide View spiegel die al op de nieuwe Trafic is getoond. Dit is een optie in de zonneklep van de passagier die de dode hoek helpt te verkleinen.

L4 RWD met enkellucht

Nieuwe versies zijn de L4H2 en L4H3 Gesloten bestel RWD met enkellucht. Deze lange versies zijn vooral bedoeld voor koeriersbedrijven en berijders die veel kilometers maken. De grotere breedte tussen de wielkasten maakt het mogelijk om europallets tussen de wielkasten te plaatsen. De nieuwe Renault Master is voorzien van een nieuwe grille die de merkidentiteit van Renault uitdraagt. Het uitvergrote en verticaal geplaatste logo is terug te vinden op het hele bedrijfswagenaanbod van het merk dat sinds 1998 marktleider is in Europa. Met de volledige vernieuwing van het aanbod die een jaar geleden is ingezet, zal deze positie kunnen worden gehandhaafd (marktaandeel van 14,5% in 2013). De Master heeft in 2013 goede prestaties geleverd in zijn segment met een marktaandeel van 11,9% in Europa. De nieuwe Master zal in het najaar 2014 bij de Renault-dealer in de showroom staan. In juni kunnen de eerste bestellingen worden geplaatst.

Nieuwe motoren en uitvoeringen voor Renault Master - Automobielmanagement.nl

Nieuwe motoren en uitvoeringen voor Renault Master

Renault voorziet de Master komend najaar van nieuwe motoren en andere technologieën. De vernieuwde versie is uiterlijk herkenbaar aan een andere grille. De nieuwe Renault Master beleeft zijn wereldpremière op de bedrijfsautobeurs van Birmingham die nu wordt gehouden.

De Master behoudt zijn 2.3 dCi-motor, die voortaan echter vermogens van 110 tot 165 pk gaat leveren, ten opzichte van 100 tot 150 pk nu. De twee sterkste versies (135 en 165 pk) zijn uitgerust met Twin Turbo-technologie, die volgens Renault een brandstofbesparing oplevert van 1,5 L/100 km. Het verbruik daalt daarmee tot 6,9 l/100 km (180 g/km) voor de L2H2 met 165 pk. Het brandstofverbruik kan tot tien procent dalen door de ecomode-knop te gebruiken. Dit systeem beïnvloedt het motorkoppel, de airconditioning en de verwarming.

Meer veiligheidssystemen

Er zijn nieuwe comfort- en veiligheidsuitrustingen ingebouwd. De nieuwste generatie ESC met standaard Load Adaptive Control is gekoppeld aan Hill-start Assist en Extended Grip. Deze functie zorgt ervoor dat de auto grip houdt bij lastige rijomstandigheden, zoals sneeuw, modder of zand. Trailer Swing Control  – in combinatie met de optionele trekhaak – is ook leverbaar. Het bandenspanningscontrolesysteem (op de combi-versies) waarschuwt de bestuurder bij afwijkingen zoals een te lage bandenspanning of een lekke band. Een nieuwe optie is de Wide View spiegel die al op de nieuwe Trafic is getoond. Dit is een optie in de zonneklep van de passagier die de dode hoek helpt te verkleinen.

L4 RWD met enkellucht

Nieuwe versies zijn de L4H2 en L4H3 Gesloten bestel RWD met enkellucht. Deze lange versies zijn vooral bedoeld voor koeriersbedrijven en berijders die veel kilometers maken. De grotere breedte tussen de wielkasten maakt het mogelijk om europallets tussen de wielkasten te plaatsen. De nieuwe Renault Master is voorzien van een nieuwe grille die de merkidentiteit van Renault uitdraagt. Het uitvergrote en verticaal geplaatste logo is terug te vinden op het hele bedrijfswagenaanbod van het merk dat sinds 1998 marktleider is in Europa. Met de volledige vernieuwing van het aanbod die een jaar geleden is ingezet, zal deze positie kunnen worden gehandhaafd (marktaandeel van 14,5% in 2013). De Master heeft in 2013 goede prestaties geleverd in zijn segment met een marktaandeel van 11,9% in Europa. De nieuwe Master zal in het najaar 2014 bij de Renault-dealer in de showroom staan. In juni kunnen de eerste bestellingen worden geplaatst.