Het centrum biedt dan plaats aan tweehonderd gasten. Het is ingericht als supershowroom voor alle producten van het merk, terwijl het de gedroomde plek moet worden om een nieuw aangeschaft voertuig in ontvangst te nemen.

Carsten Sass, Leiter Vertrieb Deutschland van Volkswagen Nutzfahrzeuge: "Het nieuwe centrum sluit mooi aan op de aanstaande introductie van de nieuwe Transporter T6 en is als middel voor klantenbinding uniek binnen de branche voor lichte bedrijfswagens. Wij willen onze klanten bij het afhalen van hun nieuwe bedrijfsauto een gevoel van welbehagen geven. Ongeacht of dit betekent dat zij hiervoor wensen te ontspannen in een lounge-gedeelte of een praatje willen maken aan onze bar."

Dirk Isensee, manager van de vestiging: "Ons centrum draagt ertoe bij dat de aanschaf van een nieuwe bedrijfsauto een emotionele gebeurtenis wordt, die leidt tot een sterkere band met ons merk. Daarbij hoort ook lekker eten, van hoogwaardige gastronomie met biologische streekproducten tot de vermaarde VW-Currywurst."

Geheel nieuw voor de vestiging is een bioscoopzaal, waar films worden vertoond over verschillende aspecten van Volkswagen’s bedrijfsauto’s. Desgewenst kunnen bezoekers een uitstapje maken naar Hannover-Limmer, waar de California-campers worden geproduceerd en waar tevens het Oldtimer-centrum is gevestigd. Sinds de opening van het klantencentrum in het jaar 2000 zijn er in Hannover-Stöcken al circa 250 duizend voertuigen aan hun nieuwe eigenaars overhandigd.