Dit meldt de fabrikant. De Canter E-Cell zijn in zowel open als gesloten uitvoering gebruikt voor de afvoer van groenafval en huisvuil, bij het onderhoud van de bossen en landschapsverzorging, voor het bezorgen van pakketten aan huishoudens, voor transportdoelen op de industriële gasopslagplocaties en pendeldiensten tussen de distributiecentra. De meest gebruikte Canter E-Cell legde bij pakketdienst ‘Transporta’ in het testjaar een afstand af van zo’n 14 duizend kilometer. De actieradius van de lithium-ion accu bedroeg daarbij circa bij honderd kilometer per lading. Het opladen van de accu’s duurt bij een 230 Volt aansluiting ongeveer zeven uur, bij een snellaadsysteem werd dit versneld tot slechts één uur. Op basis van de huidige kosten voor diesel en stroom in Portugal werden ten opzichte van conventionele dieseltrucks besparingen op de total cost of ownership, gemeten van 64 procent. In de praktijk betekent dit dat de Canter dieseltruck voor een afstand van honderd kilometer afhankelijk van belading en opbouw 14,08 liter diesel nodig heeft, terwijl de Fuso Canter E-CELL voor dezelfde afstand 47,6 kWh verbruikt.
Het chassis is toegelaten voor een gvw van zes ton. De wielbasis van 4,3 millimeter biedt plaats voor maximaal 4,40 m lange opbouwelementen waarvan het gewicht van het draagvermogen van het chassis van drie ton moet worden afgetrokken. De resterende twee ton nuttige last is meer dan voldoende voor de meeste transporten in het distributieverkeer in de binnenstad.