Gazelle stapt in pakketbezorging

Tijdens de IAA in Hannover (20-27 september ) presenteert Gazelle met de D10 e-cargo een nieuwe pakketbezorger, speciaal ontwikkeld voor de ‘last mile’ in stedelijke gebieden. Hij is toegelaten op fietspaden en kan zelfs op stoepen komen.

Met de D10 springt Gazelle in samenwerking met Aluca (bedrijfswageninrichting) en startup DOCKR (mobility as a service ) in op de vraag naar slimme transportoplossingen voor binnenstedelijke gebieden laat het bedrijf in een verklaring weten. De D10 is speciaal ontwikkeld voor de ‘last mile’ aflevering van pakketten en (gekoelde) etenswaren in verstedelijkte gebieden.

De ‘e-cargo fiets’ beschikt over elektrische trapondersteuning waarmee een maximumsnelheid van 25 km/u te halen is. Hij biedt plaats aan maximaal twee standaard bagageboxen met Euro Pallet-afmetingen (1.200 x 800 x 1.100 mm), een inhoud van 1 m3 en een laadvermogen van 100 kg. Voor de D10 is geen kenteken vereist.

Naar verwachting komt de Gazelle D10 e-cargo, die in de Gazelle-fabriek in Dieren geproduceerd gaat worden, medio 2019 op de markt. Dit najaar starten de eerste pilots in Amsterdam.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Gazelle stapt in pakketbezorging - Automobielmanagement.nl

Gazelle stapt in pakketbezorging

Tijdens de IAA in Hannover (20-27 september ) presenteert Gazelle met de D10 e-cargo een nieuwe pakketbezorger, speciaal ontwikkeld voor de ‘last mile’ in stedelijke gebieden. Hij is toegelaten op fietspaden en kan zelfs op stoepen komen.

Met de D10 springt Gazelle in samenwerking met Aluca (bedrijfswageninrichting) en startup DOCKR (mobility as a service ) in op de vraag naar slimme transportoplossingen voor binnenstedelijke gebieden laat het bedrijf in een verklaring weten. De D10 is speciaal ontwikkeld voor de ‘last mile’ aflevering van pakketten en (gekoelde) etenswaren in verstedelijkte gebieden.

De ‘e-cargo fiets’ beschikt over elektrische trapondersteuning waarmee een maximumsnelheid van 25 km/u te halen is. Hij biedt plaats aan maximaal twee standaard bagageboxen met Euro Pallet-afmetingen (1.200 x 800 x 1.100 mm), een inhoud van 1 m3 en een laadvermogen van 100 kg. Voor de D10 is geen kenteken vereist.

Naar verwachting komt de Gazelle D10 e-cargo, die in de Gazelle-fabriek in Dieren geproduceerd gaat worden, medio 2019 op de markt. Dit najaar starten de eerste pilots in Amsterdam.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding