Bij de update is een centrale rol weggelegd voor de 2,0-liter OM 654 dieselmotor, die al bekend is uit het personenwagengamma. Deze diesel was tot nu toe alleen verkrijgbaar voor de gesloten bestelwagen en de chassis cabine met achterwielaandrijving. Mercedes biedt deze motor aan als enige verbrandingsmotor voor alle versies, inclusief de nieuwe variant met vierwielaandrijving.

Vier vermogensniveaus

De motor voldoet aan de Euro VI-E en Euro 6d normen en kan binnenkort – afhankelijk van de gekozen aandrijf- en opbouwvariant – in maximaal vier vermogensniveaus worden besteld: met 84 kW/114 pk, 110 kW/150 pk, 125 kW/170 pk en 140 kW/190 pk. Mercedes combineert de 2,0-liter diesel met de 9G-TRONIC automaat, die de 7G-TRONIC PLUS vervangt. De handgeschakelde 6-versnellingsbak blijft ongewijzigd leverbaar.

4X4

Een andere nieuwe technische feature is de nieuwe vierwielaandrijving met Torque-on-demand systeem in de Sprinter 4×4. Dit systeem, dat het motorkoppel afhankelijk van de situatie over de voor- en achteras verdeelt, vervangt het huidige inschakelbare systeem.

Speed Delivery Door

Daarnaast is de Sprinter vanaf deze maand leverbaar met de ‘Speed Delivery Door’. Dit is een automatische dubbele klapdeur aan de bijrijderszijde, die optioneel de conventionele schuifdeur vervangt. ‘Dit bespaart tijd en ontlast de bestuurder, omdat hij of zij de bestelwagen kan verlaten met de pakketten in de hand zonder iets te hoeven aanraken, de deur sluit automatisch’, aldus Mercedes-Benz. De werking van de Speed Delivery Door is hier te bekijken.

Lees ook:
Mercedes-Benz presenteert volledig elektrische eCitan

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding