“2020 was een uitzonderlijk jaar, niet het minst door corona”, vertelt Cyriel Vrijders. “De impact op onze werking was niet te onderschatten. Het geconditioneerd vervoer of koeltransport voor de horeca, traiteurs en evenementen viel voor een groot stuk weg. Maar tegelijkertijd steeg de vraag naar bestelwagens voor last mile delivery sterk door de opmars van pakjesdiensten. Die switch vergde een zware inspanning maar hebben we uiteindelijk succesvol volbracht.”
B2G-markt
Het businessplan voor de komende jaren ligt op tafel. Een eerste doelstelling is het aanboren van de B2G-markt (business to government) naast de bestaande specialisaties in geconditioneerd transport, personentransport en hydraulics. Cyriel Vrijders vangt dit nieuw tijdperk voor Fraikin met veel enthousiasme aan. “Er staat ons nog heel wat te wachten. De strengere emissienormen en de opmars van alternatieve vormen van energie zullen de komende jaren bepalend zijn voor onze sector.
Lees ook:
Mercedes-Benz Vans geeft voorproefje op klimaatneutrale toekomst