Vakjury kroont Maxus eDeliver 9 tot ‘Belofte van het jaar 2022’

De Maxus eDeliver 9 is uitgeroepen tot dé ‘Belofte van 2022’ in het kader van de Bestelauto van het Jaar 2022 verkiezing. De organisator van de verkiezing, Automobiel Management, heeft dit jaar meerdere elektrische bestelauto’s meegenomen in de verkiezing omdat deze categorie steeds belangrijker wordt voor stadsdistributie en de toekomst zal gaan bepalen. De Maxus eDeliver 3 en de eDeliver 9 waren beiden genomineerd voor de titel.

Elektromobiliteit neemt de komende jaren hand over hand toe. De Nederlandse overheid moedigt via subsidiëring elektrisch rijden aan, ook met bedrijfswagens. Het aanbod aan elektrisch aangedreven bestelauto’s is dit jaar flink toegenomen en dus was het moment daar om deze categorie in de beoordeling voor de prestigieuze titel mee te nemen.

Aan de verkiezing Bestelauto van het Jaar 2022 namen alle dit jaar in Nederland nieuw uitgebrachte gesloten bestelauto’s met een GVW tot 3.500 kg deel. De vakjury, die bestaat uit specialisten van leasemaatschappijen, fleetowners, carrosseriebedrijven (op- en ombouw) en bestelautojournalisten, beoordeelde de modellen op uiteenlopende criteria, zoals leaseprijs, brandstofkosten, comfort, uitstraling, functionaliteit en de kwaliteit van importeur en dealers.

Oordeel en quote van de vakjury

“De keuze voor deze prijs is dit jaar gevallen op de Maxus eDeliver 9. De jury staat erg positief tegenover deze Chinese inzending, vanwege de bijzondere propositie die het is. Maxus levert de eDeliver 9 uitsluitend als EV die stukken beter lijkt te zijn toegerust op zijn taken dan menig gerenommeerde Europese concurrent. Te roemen vallen onder meer de functionaliteit, het uitgebreide gamma dat onder meer een bakwagen bevat, de mogelijkheid om een zware aanhangwagen te trekken, prima rijkwaliteit en een standaarduitrusting waaraan niets ontbreekt”, aldus juryvoorzitter Michael van Wijngaarden.

Maxomotive Nederland, de importeur van het elektrische bestelwagenmerk Maxus, introduceerde begin 2021 de eDeliver 3, de eerste bestelwagen die volledig als elektrische besteller is ontwikkeld. Er is dus geen uitvoering met een verbrandingsmotor. Deze bus is voorzien van een buitengewoon efficiënte elektrische aandrijflijn en heeft het laagste energieverbruik van haar klasse. In de zomer van 2021 kreeg de Maxus eDeliver 3 gezelschap van de Maxus eDeliver 9. Dit is een grotere bedrijfswagen (segment GVW 3,5 ton) die in talrijke formaten, gewichten en uitvoeringen beschikbaar komt. Onlangs is ook de Chassis Cab versie van de eDeliver 9 onthuld. De levering daarvan start rond april 2022.

Alle Maxus bestelwagens zijn uitgerust met zowel AC als DC laden, automatische airconditioning etc. Qua standaard veiligheidsvoorzieningen (met o.a. Lane Assist, Adaptive Cruise Control, AEBS) heeft de Maxus eDeliver 9 een uitgebreid   aanbod in petto. De prijzen van de eDeliver 9 beginnen bij 49.990 euro.

Reageren
500 tekens over
Vakjury kroont Maxus eDeliver 9 tot ‘Belofte van het jaar 2022’ - Automobielmanagement.nl

Vakjury kroont Maxus eDeliver 9 tot ‘Belofte van het jaar 2022’

De Maxus eDeliver 9 is uitgeroepen tot dé ‘Belofte van 2022’ in het kader van de Bestelauto van het Jaar 2022 verkiezing. De organisator van de verkiezing, Automobiel Management, heeft dit jaar meerdere elektrische bestelauto’s meegenomen in de verkiezing omdat deze categorie steeds belangrijker wordt voor stadsdistributie en de toekomst zal gaan bepalen. De Maxus eDeliver 3 en de eDeliver 9 waren beiden genomineerd voor de titel.

Elektromobiliteit neemt de komende jaren hand over hand toe. De Nederlandse overheid moedigt via subsidiëring elektrisch rijden aan, ook met bedrijfswagens. Het aanbod aan elektrisch aangedreven bestelauto’s is dit jaar flink toegenomen en dus was het moment daar om deze categorie in de beoordeling voor de prestigieuze titel mee te nemen.

Aan de verkiezing Bestelauto van het Jaar 2022 namen alle dit jaar in Nederland nieuw uitgebrachte gesloten bestelauto’s met een GVW tot 3.500 kg deel. De vakjury, die bestaat uit specialisten van leasemaatschappijen, fleetowners, carrosseriebedrijven (op- en ombouw) en bestelautojournalisten, beoordeelde de modellen op uiteenlopende criteria, zoals leaseprijs, brandstofkosten, comfort, uitstraling, functionaliteit en de kwaliteit van importeur en dealers.

Oordeel en quote van de vakjury

“De keuze voor deze prijs is dit jaar gevallen op de Maxus eDeliver 9. De jury staat erg positief tegenover deze Chinese inzending, vanwege de bijzondere propositie die het is. Maxus levert de eDeliver 9 uitsluitend als EV die stukken beter lijkt te zijn toegerust op zijn taken dan menig gerenommeerde Europese concurrent. Te roemen vallen onder meer de functionaliteit, het uitgebreide gamma dat onder meer een bakwagen bevat, de mogelijkheid om een zware aanhangwagen te trekken, prima rijkwaliteit en een standaarduitrusting waaraan niets ontbreekt”, aldus juryvoorzitter Michael van Wijngaarden.

Maxomotive Nederland, de importeur van het elektrische bestelwagenmerk Maxus, introduceerde begin 2021 de eDeliver 3, de eerste bestelwagen die volledig als elektrische besteller is ontwikkeld. Er is dus geen uitvoering met een verbrandingsmotor. Deze bus is voorzien van een buitengewoon efficiënte elektrische aandrijflijn en heeft het laagste energieverbruik van haar klasse. In de zomer van 2021 kreeg de Maxus eDeliver 3 gezelschap van de Maxus eDeliver 9. Dit is een grotere bedrijfswagen (segment GVW 3,5 ton) die in talrijke formaten, gewichten en uitvoeringen beschikbaar komt. Onlangs is ook de Chassis Cab versie van de eDeliver 9 onthuld. De levering daarvan start rond april 2022.

Alle Maxus bestelwagens zijn uitgerust met zowel AC als DC laden, automatische airconditioning etc. Qua standaard veiligheidsvoorzieningen (met o.a. Lane Assist, Adaptive Cruise Control, AEBS) heeft de Maxus eDeliver 9 een uitgebreid   aanbod in petto. De prijzen van de eDeliver 9 beginnen bij 49.990 euro.

Reageren
500 tekens over