Nieuwe directeur bij Alfa Romeo benoemd

Henk Salomons is de nieuwe directeur van Alfa Romeo Nederland.

Pieter van der Velden, die deze week vertrok als directeur van de importorganisatie, wordt opgevolgd door Henk Salomons (41). Hij is afkomstig van Suzuki Nederland waar hij zich bezig hield met de motorfietsen. Bovendien is Thomas Pril (34) aangesteld als marketing en salesmanager. Hij komt van Kia (ook Kroymans). De organisatie van Alfa Romeo Nederland zal dit jaar een ‘metamorfose’ ondergaan, zegt de importeur. Bijna geen enkel aspect van de import, marketing en verkoop zal ongemoeid worden gelaten. De herstructurering heeft gevolgen voor zowel het hoofdkantoor als het landelijke netwerk van dealervestigingen. Het nieuwe beleid, dat in zeer nauwe samenwerking met de fabrikant wordt geïmplementeerd, is gericht op professionalisering van het dealernetwerk waarbij kwaliteit en focus op de verkoop van Alfa Romeo de belangrijkste aandachtspunten zijn, aldus Alfa Romeo Nederland. Het importschap van Alfa Romeo werd vorig jaar van Fiat Auto Nederland overgenomen door Kroymans Corporation. Eerst was Frank de Munck directeur, daarna ging Pieter van der Velden het doen. Hij was daarvoor verantwoordelijk voor de retailclub van Kroymans. De nieuwe importeur van Alfa Romeo heeft voor de Nederlandse markt grote plannen uitgesproken (verdubbeling van de aantallen) maar tobt vooralsnog met een ongewijzigd marktaandeel van slechts 0,7 procent. Het merk heeft vijf modellen. V.l.n.r. Jurrie Scholtens (controller), Thomas Pril (commercieel manager), Henk Salomons (algemeen directeur) en Eric Prent (manager After Sales)]

Nieuwe directeur bij Alfa Romeo benoemd - Automobielmanagement.nl

Nieuwe directeur bij Alfa Romeo benoemd

Henk Salomons is de nieuwe directeur van Alfa Romeo Nederland.

Pieter van der Velden, die deze week vertrok als directeur van de importorganisatie, wordt opgevolgd door Henk Salomons (41). Hij is afkomstig van Suzuki Nederland waar hij zich bezig hield met de motorfietsen. Bovendien is Thomas Pril (34) aangesteld als marketing en salesmanager. Hij komt van Kia (ook Kroymans). De organisatie van Alfa Romeo Nederland zal dit jaar een ‘metamorfose’ ondergaan, zegt de importeur. Bijna geen enkel aspect van de import, marketing en verkoop zal ongemoeid worden gelaten. De herstructurering heeft gevolgen voor zowel het hoofdkantoor als het landelijke netwerk van dealervestigingen. Het nieuwe beleid, dat in zeer nauwe samenwerking met de fabrikant wordt geïmplementeerd, is gericht op professionalisering van het dealernetwerk waarbij kwaliteit en focus op de verkoop van Alfa Romeo de belangrijkste aandachtspunten zijn, aldus Alfa Romeo Nederland. Het importschap van Alfa Romeo werd vorig jaar van Fiat Auto Nederland overgenomen door Kroymans Corporation. Eerst was Frank de Munck directeur, daarna ging Pieter van der Velden het doen. Hij was daarvoor verantwoordelijk voor de retailclub van Kroymans. De nieuwe importeur van Alfa Romeo heeft voor de Nederlandse markt grote plannen uitgesproken (verdubbeling van de aantallen) maar tobt vooralsnog met een ongewijzigd marktaandeel van slechts 0,7 procent. Het merk heeft vijf modellen. V.l.n.r. Jurrie Scholtens (controller), Thomas Pril (commercieel manager), Henk Salomons (algemeen directeur) en Eric Prent (manager After Sales)]