De 39-jarige Giese was sinds mei 2003 in dienst bij Lasaulec en onder meer nauw betrokken bij de organisatie van de Vakdagen in 2004 en 2006. Hij zegt dat aan zijn vertrek geen intern conflict ten grondslag ligt maar de sinds lange tijd gekoesterde ambitie om voor zichzelf te beginnen. “Het ondernemerschap heeft me altijd getrokken. En marketing is mijn passie. Dan komt een keer het moment waarop je denkt: laat ik die stap dan maar eens zetten. Binnen het Lasaulec-management is daar met begrip op gereageerd. Mijn vertrek is absoluut op een prettige manier verlopen.” De naam voor Giese’s bedrijf is Escultor Marketing Consultancy. Het woord ‘escultor’ is Spaans voor beeldhouwer en geeft volgens Giese goed weer waar zijn dienstverlening voor staat. “Een beeldhouwer is bezig met weghalen, toevoegen en samenvoegen en dat is precies wat ik klanten aanbied. Ik wil ze helpen om gericht en effectief bezig te zijn in hun relatie met de klant, zodat ze het rendement van hun marketinginspanningen kunnen vergroten. Om dat doel te bereiken, wil ik samen met de klant tot innovatieve oplossingen komen.” Giese voltooide in 1994 zijn studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, met als specialisatie ‘strategisch management’. Voor zijn komst naar Lasaulec was hij Manager Marketing bij Isolectra en director Marketing van Priority Telecom. Hoewel hij ruime ervaring heeft in de autobranche wil Giese zijn dienstverlening breder gaan inzetten. Welke andere sectoren en bedrijven dat betreft, is op dit moment nog onbekend. “Voorlopig ben ik nog druk bezig een en ander op te zetten.”