Van der Blij schreef nationale autohistorie als constructeur in de jaren vijftig en zestig. Hij werkte aanvankelijk bij de BMW-importeur en de Louwman-organisatie, maar ontwierp en bouwde al snel tal van sportauto’s, waaronder de HVB-Steyr, Belcar en LAC-BMW. Han van der Blij was de technische man achter het sportwagenmerk Citeria en vestigde definitief zijn reputatie met de HVB Formule Vee en Super Vee-wagens. De auto’s werden gereden door coureurs als Ben Pon en Gijs van Lennep. Vanwege de fenomenale wielophangingen van zijn auto’s, vergeleek Nico de Jong (hoofdredacteur Autovisie) hem met Lotus-oprichter Colin Chapman. Zijn meesterwerk was de WTD/HVB/X, ontworpen voor de 24 uren van Le Mans en gemaakt in opdracht van het Racing Team Holland. Han begon in 1969 met driehonderd gulden gespaard geld een eigen garagebedrijf in zijn geliefde Den Haag. Op zijn zeventigste begon hij met een maandelijkse column in Automobiel Klassiek. "Nooit mijn hobby geweest, schrijven, hooguit van rekeningen…", grapte hij daarover. Han van der Blij is tachtig jaar geworden.